• Zemlan

Trisomi 18

Hej allihop. Är i v.30+3 och har precis fått besked om att vårt barn har en kromosomavvikelse, Trisomi 18. Jag måste gå graviditeten ut och föda som vanligt... Någon med erfarenhet? Kan barnet överleva? Livskvalitet?? Såå tacksam för svar. Kram

• Svar på tråden Trisomi 18
  • Ylvisen

Skickar bara en kram och hoppas på erat bästa! Livet är så förbannat orättvist!

kram ylva

• kerstin71

Hej Zemlan,

tänker så på dig. Har du hört något nytt från läkarna angående om du ska föda vanligt eller att det blir snitt?

Med Markus så fattade ju ingen att det var något fel förutom att han var 40% för liten samt låg i säte. Själv så anade man ju oråd direkt... Den där väntan på snittet var hur jobbigt som helst. Hela december månad var jag inlagt på BB och såg hur en efter en fick sin lilla bebis och körde omkring med den i korridorerna. Behöver jag säga hur dåligt man mådde...jag förstår dig verkligen.

Återigen, har du någon att prata med om detta? Ibland är det bästa en utomstående. Min man är precis som din; försökte hela tiden få en att tänka på annat och sa att allt skulle bli bra. Har du varit på sjukhuset där du ska föda och kollat in Neo?

Du kommer att orka, det känns jobbigt nu och det kommer att vara jobbigt ett tag framöver. Men på något sätt känns det bättre när man väl har fött och har träffat sitt lilla barn oavsett hur det sen går. Den här väntan är fruktansvärd.

Hör gärna av dig. Ska kolla mer i din presentation.

Styrkekramar från Anna

• lucasmama
    Zemlan> Tänker på er....... Hur har ni det?
    ~Stolt mamma till världens bästa Lucas~
  • gintonic77

Har ingen erfarenhet av detta men vill bara säga att jag tänker på er. Har en dotter med kromosomavvikelse dock och jag vet att du kommer älska din dotter mest av allt i hela världen oavsett. Hoppas att ni får lära känna henne....kom ihåg att hoppet är det sista som lämnar kroppen. KRAM!

• Karin1

Hej,
    Måste få fråga, vad gjordes för att finna kromosonavvikelsen i vecka 30? Var det ultraljud?

Kram KArin

• Zemlan

Hej igen! Tack för alla inlägg!
    På måndag sätts förlossningen igång... Är jättenervös men samtidigt känns det bra. Dels för att vi äntligen får träffa vår dotter och dels för att vi då får lite mer svar på hur sjuk hon är. Om hon har någon chans att få leva ett tag... Måste få ett slut på den här ovissheten.

Jag fick göra ett fostervattenprov eftersom Vilma slutat växa. Det var så fick fick beskedet om Trisomi 18.

Håll tummarna för oss på måndag...
    Kramar

• ulricaa

Tummar, tår och allt vi kan....
    många styrkekramar!!!!!

stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • Babybalo

Håller alla tummar för er...
    Många, många kramar!

• Fru Söderlund

Håller tummarna för er!

• Amorella

Håller tummarna! Hoppas att förlossningen blir en positiv upplevelse och att lilltjejen överraskar alla genom att må riktigt bra! Förstår att det känns nervöst, men hoppas att det också känns lite spännande! Kram!

Svar på tråden Trisomi 18