• Zemlan

Trisomi 18

Hej allihop. Är i v.30+3 och har precis fått besked om att vårt barn har en kromosomavvikelse, Trisomi 18. Jag måste gå graviditeten ut och föda som vanligt... Någon med erfarenhet? Kan barnet överleva? Livskvalitet?? Såå tacksam för svar. Kram

• Svar på tråden Trisomi 18
  • Lm71

Skönt att ni nu äntligen är där.... Tänker på er varje dag, men sänder x-tra tankar till er på Måndag....
    Många kramar Lillemor

Det viktigaste är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall....
  • elliot1

Zemlan:
    Lycka till på förlossningen, det kommer att bli en fantastisk men naturligtvis också jobbig upplevelse. Tänk att du äntligen ska få träffa din lilla tjej.! Och jag lovar, du orkar!!!!!!!! Som du har märkt här inne så är vi ganska så många som har gått igenom en hel del. Det är det absolut jobbigaste en människa kan gå igenom, när det handlar om ens eget sjuka barn. Tårar, gråt, sorg, ilska, allt känns becksvart emellanåt. Men allting löser sig, på ett eller annat sätt, hur mörkt och omöjligt det än kan verka. Inte alltid på det sätt man tänkt sig eller önskar, men det löser sig. Det kommer komma en för er "normal" vardag för eran lilla familj. Den kommer nog inte att vara den "vanligaste vardagen" för småbarn, men för er kommer den att vara "som vanligt" och det kommer att bli bra.
    Tänk inte för mycket på framtiden, utan var här och nu, resten kan du ta senare.
    Stora bamsekramar till dig. Jag tänker på dig o lilltjejen.
    Kram Karin

• Ylvisen

Följer tråden och skickar bara lite styrka och en kram. Hälsningar Ylva

• MalinMalin

Många tankar till er och jag håller tummarna på måndag! Kram Malin

• lajjalo

jag tänker på er och h åller tummarna under er förlossning.
    många varma kramar.

• MrsL

Håller också tummarna för er...

Nothing's impossible...
  • Morrizz

Kan bara instämma med vad alla har skrivit till dig, har också tänkt på dig och hoppas det bästa. Många styrkekramar från oss här hemma!

• mammamia70

Håller tummarna för er!!!

Svar på tråden Trisomi 18