• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

Mycket bra initiativ Havssol! Jag har funderat i dessa banor, men inte velat "störa" ordningen och väcka ilska... Blev väl feg! Var också rädd att kanske ingen ville hänga på i en ny tråd eller att bli kallad "copycat" eller nåt!

Ska vi ha nån BIM-lista? eller skriva BIM direkt efter vår egen länk (samma rad)? eller inte bry oss alls om BIM? Själv tycker jag det är kul att ha BIM att gå efter när man vet att ÄL inträffat.

PS igen. Byt bara namn på er länk om ni känner för det! Det var menat som ett litet tips eftersom det gör länken mer personlig! Läste själv efteråt och då uppfattade jag mina egna rader som en uppmaning! :-P

• äppelblomman

Snicegirl - Har faktiskt inte tänkt på det! Om jag jämför med de tidigare kurvorna, så borde ÄL komma inom en vecka. Har dessutom inga fertila flytningar alls än. Bara att avvakta..

• Snice

Äppelblomman, nä jag såg att dina flytningar var creamy så jag förstod att ÄL inte var i antågande. och sen kollade jag in fler av dina kurvor och såg ett mönster med temphöjning kring dag 15! Tänk vad man lärt sig av att tempa ändå! vad nu den temphöjningen betyder har jag ingen aning om... *hehe*

• Cotterpin

Hänger nog här inne med, men har inte min länk i listan. Har hållt på alldeles för länge för att få ett pluss och vill inte få upp förhoppningarna när det knappt finns någon chans alls.

• äppelblomman

Tycker det vore kul med BIM-lista. Dock vet jag inte själv min BIM riktigt än..

• Snice

Du är så välkommen Cotterpin! Hur länge har du hållt på? Har ni gått igenom utredning osv?
    Att ha med sin kurva är valfritt. Kom gärna med kommentarer till oss andra om du vill!

• Snice

Jag vet inte BIM heller.... men det vet man ju iof generellt inte förrän efter ÄL, så det är väl valfritt att lägga in BIM efter det! Vill man så gör man det och vill man inte så avstår man.

• Snice

är du oftast regelbunden Havssol? jag har haft två fungerande cykler (hade mycket krångel efter p-piller) och den ena var 24 dagar och den andra 32 dagar, så jag har ingen aning om exakt dag för ÄL eller BIM ännu...

• Cotterpin

Snicegirl, har hållt på över 6 år nu..
    Utredning pågår och jag skall till ferten imån och se hur vi skall gå vidare, troligtvis blir det mer pergotime.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*