• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Cotterpin

Har funderat på ny termometer med 2 decimaler, men det får bli i samband med ny pergotime kur då jag ändå måste beställa ältest

• äppelblomman

Har också lite funderingar kring äl-värk. Som jag har förstått det, så har man värk innan äl. Men hur länge då?
    Tycker mig ha som äl-värk men borde inte ha äl än på några dagar. Har känt av det mer eller mindre i snart en vecka. Kan det vara något annat?

• Cotterpin

Fast jag tror dock inte det berodde på termometern, jag kände verkligen hur jag blev varmare för varje dag som gick! var helkonstigt!

• Fru JD

Snicegirl, jag tror att jag hade ägglossning redan 8 dagar efter ingreppet... Det kändes så i alla fall. Men då tordes jag inte pröva - fast jag eg vill - eftersom jag inte läkt riktigt ännu. Jag är så rädd att det ska bli samma sak igen iom att jag har äggledaren kvar... Vi får väl se om jag får mens här i början av oktober.

Till Alla: Jag har ju som sagt inte gjort detta så länge, så det kan ju hända att det dröjer innan ni får några skarpsynta kurvanalyser från mig Håller ff på och går kursen.. Ni får ha tålamod med mig. Jag ska försöka insupa så mkt kunskap jag bara kan i denna tråden.

• Havssol

Men cotter: Jag tycker att din kurva är super snygg, lägg till den i listan...pleaseeee!

• Cotterpin

Havssol, om jag får ett bra besked imorgon så skall jag lägga till den! *lova*
    Vill veta hur min slemhinna ser ut och om det ens finns någon chans.. har haft väldigt korta blödningar innan nämligen..

• Fru JD

Snicegirl, jag tror att jag hade ägglossning redan 8 dagar efter ingreppet... Det kändes så i alla fall. Men då tordes jag inte pröva - fast jag eg vill - eftersom jag inte läkt riktigt ännu. Jag är så rädd att det ska bli samma sak igen iom att jag har äggledaren kvar... Vi får väl se om jag får mens här i början av oktober.

Till Alla: Jag har ju som sagt inte gjort detta så länge, så det kan ju hända att det dröjer innan ni får några skarpsynta kurvanalyser från mig Håller ff på och går kursen.. Ni får ha tålamod med mig. Jag ska försöka insupa så mkt kunskap jag bara kan i denna tråden.

• Snice

Ojoj, här är man borta en timme och ni skriver som attan!!!

Välkommen Kattkatt! Kul med en som även studerar i ämnet och runt omkring! Då kanske du kan ge oss expertråd! *hehe*

Cotterpin, jag tycker absolut också att din kurva ska vara med!

fealin, hur gick det för dig med registreringen?

Havssol, visst blir man glad när flytningen sätter fart! Jag fick liiiiite eggwhite på f.m och genast steg mitt humör! Likaså när testat visade ett svagt streck... (har bara haft blankt innan)! Min man inser allvaret i detta och är nu beredd på mys ikväll och de närmsta dagarna!

• Snice

Fru JD, vad tråkigt med missfallet. Förstår att du ville vänta på att komma igång först så det inte blir tok igen!

inforama, lägg inte bara tråden till favoriter- häng med här du med!!

• fealin

Jodå, jag är registrerad och har lagt in min första prick!
    Den blir nog lite för hög eftersom det är mitt på dagen och jag är förkyld....men va f-n...jag kunde inte hålla mig tills imorgon bitti..

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*