• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

Jag håller med Havssol. Vi behöver inte fråga om lov, utan känns en förändring/förbättring på sin plats så är det ok! Huvudsaken att alla känner sig välkomna och att tråden är enkel att följa!

Enda "regeln" enl. mig är att vi inte borde diskutera en massa OT här, som vad man ska göra till helgen, vilken bil man köpt, vilken färg på tapeter man vill ha osv. Ja ni förstår säkert. Utrymme för sånt finns ju i andra trådar och i varandras gästböcker. Den här tråden är främst avsedd till tempning och analyser/gissningar, viss del historik och så väl?!

Brodsmulan, helt ok att du kommer med din pluskurva! Du är ju duktig på detta så dina analyser är mer än välkomna!

• lovefool

Fy vad hemskt det känns alltså att få äl förskjuten med 6-8 dagar nu får man ju vänta i ca 11 dagar istället för 3 ynka dagar för att få reda på svaret..

Sorry ville bara skriva av mig litegrann..

• äppelblomman

Tråkigt loovefool. Vet precis hur det känns, alltid jobbigt att vänta. Kram

• snöstjärna

Jag vill oxå vara med ... lååång väntan på ÄL nu. Nån som kan hjälpa mej å få fram ett preliminärdatum för ÄL enligt mina senaste 2 kurvor?!

På söndag åker sambon bort å e borta i 10 dagar. Lite panik över att ÄL skulle vara under den tiden?? =/

Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BIM 11/10
    MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/162721
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/e55a2
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman
    Snicegirl www.fertilityfriend.com/home/snicegirl

+ Brodsmulan www.fertilityfriend.com/home/82153 BF 5/5-07

Ingen kan vara nere med en ballong. - Nalle Puh - www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
  • Dulia

Lägger till mig sist så får nån annan komma på nån bra idé

Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BIM 11/10
    MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/162721
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/e55a2
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman
    Snicegirl www.fertilityfriend.com/home/snicegirl
    Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BIM 28/9

+ Brodsmulan www.fertilityfriend.com/home/82153 BF 5/5-07

• Snice

Lovefool, jag känner igen från förra månaden hur trist det var när ÄL inträffade flera dagar senare än man tänkt sig! Jag trodde inte jag skulle få ÄL alls så när den kom blev jag ändå glad! men det innebar ju en längre väntan....

Brodsmulan, om jag inte minns fel så var ju du duktig på detta med ÄL-tester också?! Tycker du det var ett bra komplement till temp.metoden? Vilka tester funkade bra? Jag är ny med tester men ville gärna samköra för att se hur det stämmer in! Jag använder Ovu tell som jag beställde från babyornot. Idag visade sig ett svaaagt teststreck... kanske betyder att det snart är på G ed ÄL?!

• fealin

WOW...vilken häfstig tråd. Jag har funderat på att börja tempa och nu har ni inspirerat mig till att göra det! Häftiga kurvor ni har
    Nu måste jag nog läsa på hur man "beter" sig för att bli ännu ett temp-offer!

• Snice

Hur känner du Dulia?! BIM närmar sig med stormsteg!!! Den här kurvan pekar mer uppåt än förra tycker jag. Men det vet man ju aldrig vad det betyder... men jag hoppas för dig!

MissK, ja risken finns ju för ÄL när han är borta... beror lite på hur dina cykler sett ut innan också!
    Har du oftast ÄL så sent som dag 30? Isåfall hinner han ju hem! Vi får hoppas på det bästa! Fortsätta med analysen, väntandet och sen står man med facit i hand... *kram*

• Snice

fealin! Välkommen! Har du frågor så bombardera oss! Alltid borde nån ha svar på det du undrar över!

• Cotterpin

Snicegirl,
    Jag har i perioder kört äl-tester som komplement till tempningen men tycker inte dom bidrar såå mycket. Dom gav mer innan man såg sitt egna mönster, dvs hur kroppen fungerar.
    Har man bara sex varannan/var tredje dag under HELA perioden (dvs under hela perioden man kan få äl) så har man gjort tillräckligt för att bli gravid.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*