• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Ofir1

Ottisen - Krysset kommer ju så långt efter (3-4 dagar) för att FF inte kan "se" att äl varit förens temperaturen hållt sig hög ett tag. Den kan ju stiga och sjunka naturligt utan äl, så en enskild temp säger ingenting.
    Det är ju dels till för att bekräfta att man har äl överhuvudtaget och dels till för att man på längre sikt ska se när i cykeln man har äl.
    Nej, det är inte "nu fick jag kryss, idag är äl" utan mer "nu fick jag kryss, Jippi! Jag hade äl för 3 dagar sen".
    Ibland kan det ju också vara bra att kompletera med äl test om man vill ha något att "mysa efter". FF säger ju inget före, förutom ett ev äl dipp som vissa får på äl dagen.
    Sen kan jag tillägga att äl sker INNAN tempen stiger. Så det är dagen innan som man ska ligga i. När den stiger är det oftast försent. Men detta kanske du redan visste.

• pilsa

Kolla gärna min kurva den som orkar,vad händer?
    har så låg temp så jag tror jag är död.

• äppelblomman

pilsa - Död?! Min normala temp brukar ligga där och jag känner mig inte döende..
    En dip har du men vet inte om det har någon större betydelse om det bara är tillfälligt. skulle ju kunna vara en ev. imp.dip.

• pilsa

då är vi döda båda två.=)

imdipp,kan man få det så här tidigt?

• äppelblomman

pilsa - Det tror jag är fullt möjligt.

• pilsa

brukar inte det ske typ 10 dagar efter?
    kommer inte i håg när de säger att det brukar ske.

• Ofir1

Pilsa - Enligt FF kan ett imp. dip mellan 6-10 dpo. Hoppas det är det för dej och inget annat.
    Jag tycker inte att din temp är så låg. Så brukar jag ha innan äl.

• äppelblomman

Ofir1 - Då är du också döende..

• Ofir1

äppelblomman - Inte konstigt att jag är så trött då

• Ofir1

...Jag som trodde att jag hade sovit för lite. Men det var ju bra iaf, att jag uppenbarligen sköter sömnen som man ska.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*