• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Ofir1

Snice - Jag tror inte att ni har någon anledning att oroa er för att något är fel än. Ni har, ungefär som oss, försökt länge men inte haft så många chanser än.
    Min sambo har också börjat lite sådär. Att det säkert är fel på honom eller oss båda Känns jobbigt att han ska oroa sig för det.
    Men vi diskuterade lite en kväll. Att det egentligen inte är så konstigt om vi inte lyckats än. När vi räknade efter så har vi bara "träffat" 3 äl (av 5) sen i januari. Så då är det är ju ingen ide att gå och tro att något annat är fel (förutom min äl) än.
    Så nu ser vi oss som "normala" med behov av pergo, tills motsattsen har bevisats

• Ofir1

pilsa - Äl test kan inte "hinta" om äl en vecka i förväg. Men det kan vara så att man får positivt men att inget ägg släpper och sen gör kroppen ett nytt försök lite senare. Så man kan få flera positiva äl om det inte släpper på första.
    Men räkna med att du hade äl då du. Det visar sig nog med tiden om inte annat.

• pilsa

Ofir,nä precis vad jag trodde,men på en av mina kurvor har jag posetivt ältest 2 gånger i en cykel,men det tyckte många här inne var konstigt,så jag vet inte vad jag ska lita på.
    tycker att det är meningslöst med ältest eftersom man inte kan lita på dem.
    tog ett test i går men det var neg.
    ja ja,kroppen är svår att läsa,nu är det som det är,tiden får utvisa om vi lyckats eller inte.
    är glad för dina teorier,alltid nyttigt att få det tycker jag.=)

• Fru JD

Snice: Njae, jag tror verkligen inte det, att det var en nidblödning alltså. Det var liksom mest brunt och så ser väl inte en nidblödning ut? Har för mig att nidblödning ska vara ljusrosa / klarröd.. I övrigt tycker jag inte jag har något som skulle kunna klassas som symtom heller. Är ganska säker på att vi får följas åt in det nya året. Vårat år, eller hur?? Tack för ditt gulliga inlägg, det betyder mycket!

• Fru JD

Äppelblomma: Grattis till ditt kryss!! Klart du hade ÄL! Synd att ni inte fått till det men som du säger, skönt att du har konstaterad ÄL iaf!!

Cotterpin: Det var inte roligt!! Känns det som att mensen är på väg?

Babynr1: När du säger hemsida, menar du din presentationssida då eller har du någon annan? *nyfiken och vill gärna kika in*

N1ettan: En stor kram till dig! Jag tror att det är många som kan känna i sig vad du skrivit. Ni delar säkert detta med många. Hoppas att ni hittar varandra snart igen.

Snice: När jag var på ÅB efter mitt utomkveds för tre veckor sedan ca, så sade den läkaren att 1 års försök är helt normalt och vad man får räkna med. Men det är klart att det känns som om ni har väntat mycket längre än så (och det har ju ni också förstås), eftersom det tog sådan tid för din kropp att komma in i gamla gängor igen.

• Cotterpin

Fru JD,
    vet faktiskt inte! känns mest ingenting. Så det är bara att vänta och se! följer den samma mönster så borde jag få spottings ikväll.

• HaltaLotta

Ofir och Johto---> Jo jag vet att höjningen kommer efter äl och även att en dimp på själva äldagen är vanligt! Funderade just på det här med krysset på FF.... när det kommer upp etc....

Min andra fråga som jag inte kom på tidigare va:
    - Luteafasen, då räknar man INTE med själva ÄL dagen eller den dagen som mensen dyker upp på va?

Om det är så, så har jag en luteafas på 12 dagar bara.

- d a n c e- even if you have nowhere to do it but in your livingroom
  • äppelblomman

Fru JD - Har tyvärr inte fått mitt kryss än men hade en tydlig tempsänkning igår och höjning idag, så jag hoppas att krysset dyker upp imorn eller på sön.

Din kurva ser ju fin ut! Hoppas!

• Fru JD

Äppelblomma: Förlåt mig. Jag hade läst slarvigt och inte hunnit kolla några kurvor än.... OK, men då hoppas jag verkligen att du har rätt och att du får ditt kryss till helgen!

Min kurva ser ut som den brukar tycker jag, tyvärr får jag väl säga för jag brukar ju inte vara gravid... Ja, ja det är bara att vänta och se..

• Fru JD

Jozfein: Din kurva ligger i alla fall på en generellt högre temp denna månaden. Hur känner du dig?

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*