• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • fealin

Jadu äppelblomman, jag jobbar allt vad jag kan på att få tempen o stiga.. Din kurva ser ju oxå hur bra som helst ut. Positivt när dom börjar öka på slut-tampen! Vad säger du, ska vi ta o plussa den här månaden??

• äppelblomman

fealin - Absolut! Jag har inte planerat något tantbesök i alla fall..
    Kikade lite mer noggrant på min FF- sida och såg att de gjort en markering om att min kurva skulle kunna vara trifasisk, häftigt! Vet att det inte är någon garanti för graviditet men ändå.

• fealin

oj..vad häftigt äppelblomman! VAr stod det någonstans på ff??

Måste också in o glutta om dom skrivit något om min..men antagligen inte än...men SNART får dom minsann skriva GRAV..hehe
    "Full av optimism"...

• skrattigtjej
    Snice skrev 2006-12-11 05:59:39 följande:
    Tröstkram till Jozfein... vet hur det känns... var där för några dagar sen. Skrattigtjej- visst får du vara med! Jag tog bort de som inte verkar tempa, men när du tempar så får du mer än gärna lägga upp dig i listan! Och fram tills du börjar tempa får du gärna hänga i tråden och diskutera temp och fertilitet!! Det var det jag var rädd för när jag "tog bort" de som verkade vara vilande... att det skulle bli upprördhet över det... Ni ska veta att det inte är illa menat utan att jag ville hålla listan "up to date" för att det skulle bli lättare för oss som är aktiva! *kram*
    nej då jag tog inte illa upp jag blev bara rädd att ni inte skulle göra mej välkomen mera..

Men jag ska börja tempa snart...

Men efter detta mail från överläkaren jag var hos den 1 november på att tyda från min mail svar jag fick i ett form av brev i brev lådan idag

så e mina chanser till hjälp minimal, så ja får förlita mej att min kropp förmildra det jag inte ens har riktig diagnos vad jag har...

så jag får helt enkelt snällt föröska att sköta det själv, med tempning och allt, föröska att se om tempen e ok om jag får förändring... jag börja nog efte jul där...

för just nu har jag ingen ork just nu ja orka inte med att leva just nu

jag ha  väntat 3 JÄVLA VECKOR PÅ ÅTERBESÖKET VILKET INTE VA POPULÄRT

dem trodde nog inte jag skulle ta reda på så mkt som jag gjort och käfta emot deras sätt att hantera allt detta

nu i detta brev jag fick som svar från mitt mail fösöker hon att rentvå dem och säga att dem inte gick emot min längtan om barn pg min ålder

DEM HAR HELT ENKELT INGEN BEHANDLING FÖR MEJ

dem tror detta brev dem skickade skulle hålla mej borta från dem nu på lucia på onsdag de kan dem GLÖMMA JAG OCH SAMBON SKA DIT

JA GÅR INTE UTAN ATT JAG VET VAD DET ÄR FÖR FEL PÅ MEJ VAD FÖR BEHANDLING JAG HAR RÄTT TILL OCH VAD DEM KAN GÖRA

jag ska ha allt skit skrifligt och sedan om dem fortf neka mej hjälp KAN DEM VÄNTA SEJ EN FETT JÄDRNAS ANMÄLLAN

JAG SKA ANMÄLLA DEM SÅ DE RYKER OM DE JAG HA RÄTTIGHETER, JAG HA RÄTT ATT BLI BEHANDLAD EFTER MIN SJUKDOM FAN INTE FÖR NÅT ANNAT

jag har chans att ha endometrios eftersom mamma och syster och ev mina 2 andra syrror har detta.. och jag börja bli trött på att bli bemött såhär

jag ahr väntat i 7år på att få svar och behandling, först nu som  "vuxen" börja ja ta tag i mina egna problem  med bara lite hjälp av mamma (vilket va nödvändingt) då dem ansåg mej som ett skämt verkade de som

ja vill bara dööö nu ja orka ingenting mera just nu ja mår skit dåligt...

med tyda på brevet så vill hon inte ha mej där hon antar välla ja vill gå ovetandes vad jag bär på elle vad jag har...

ja hatar detta dem kan inte ens erkänna sina misstag elle sina egna ord
    SÅ DE KOMME STÅ ORD MOT ORD...

jag komme inte bli trodd om dem vägra skriva upp varför dem neka mej hjälp

JAG E SJUKT TRÖTT NU JA ORKA SNART INTE MERA'

oprka inte mera..... ja som sett fram emot behandling och att tempa ja ville tempa så tempen brann i handen på mej

ja va så glad över att enkligen fått en tid, me man ska aldrig ropa hej förens man e över bäcken

AHHH JA VILL DÖÖÖ DÖÖÖ DÖÖÖ DÖÖÖ DE E INTE SÄKERT VI KAN FÅ BARN UTAN LÄKARNAS HJÄLP

ALLTSÅ MED ANDRA ORD KOMME JAG KANSKE INTE FÅ HJÄLP FÖRENS JAG ÄR 30

OAVSET HJÄLP ELLE INTE, FÖR MAMMA KUNDE EJ FÅ BARN FÖRNES EFTER 6ÅR OCH SYRRAN EFTER 2.5ÅR OCH OPERATION, DÅ VAR HON PLÖTSLIGT 26ÅR..

jag e så sjukt trött nu ja ha ingen ork till nåt mer
    Emmy
  • äppelblomman

fealin - Har VIP och det stod längre ner på sidan, i boxen "Pregnancy Monitor".

• fealin

aha äppelblomman..jag har också vip...men i min står det bara att jag typ inte får tjuvtesta...

• äppelblomman

fealin - Får inte jag heller göra och antagligen gör jag det inte heller, antagligen..
    Är så himla tråkigt att få ett minus om man känner sig säker på plus. Får se hur tempen beter sig, det är ganska avgörande för om jag testar tidigare eller ej. Är bara så svårt att låta bli!

• fealin

skrattig tjej: Jag har sagt det förrut till dig...det känns som du har lite att fixa med dig själv och ditt psyke innan du kanske blir gravid. VArför inte jobba på den biten och forsätta att försöka bli gravid som vi alla andra gör? Jag tror att en förutsättning att bli en bra mamma är att kunna ta hand om sig själv och må bra själv först. Många får vänta till dom blir 40 innan dom blir gravida...det är ingen självklarhet att vare sig få bli gravid, få hjälp eller att faktiskt få ett barn. Ett barn är en gåva och inget du kan kräva. Att skriva åt och anmäla läkare lär INTE förbättra dina chanser att få hjälp.

• fealin

Äppelblomman: Jag håller med dig. Det finns inget tråkigare än att testa minus.. Vi får vara tåliga och hålla ut. När man tempar så blir det ju faktiskt mycket mera spännande mellan äl och BIM...nu kan man ju gissa lite dag för dag iaf!

• Bäsebus

Skrattigtjej: Håller helt med föregående talare. Det är klokt om du tar tag i dina problem, prata med någon kanske, läkare vet vad de gör, ifrågasätt gärna läkaren direkt men ta det lugnt, för om du blir så hysterisk så tycker de kanske att du ska vänta! Ett gott råd bara... Tänk dig för och ta det lugnt! Allt löser sig i slutändan Kram

*~*~*Gryn i magen Vul imorgon*~*~*
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*