• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Bäsebus

fealin och äppelblomman: Håller tummarna stenhårt, båda era kurvor är ju jättesnygga Räcka ut tungan

*~*~*Gryn i magen Vul imorgon*~*~*
  • äppelblomman

fealin - Sant! Nästan så att man ibland längtar till en ny dag, för att man är så nyfiken på morgondagens temp. Man har ju blivit helt skum ju!

• äppelblomman

bäsebus - Tack! Hur är det med dig då?

• fealin

Tack Bäsebus! Känns alltid skönt med lite peppning!

Äppelblomman: Vi får gå o lägga och tok-tidigt ikväll så det snart blir morgon ..nästan som julafton varje dag. hahaha

• Bäsebus

Här går allt bra...Inga konstiga/jobbiga symtom än....illamåendet har inte infunnit sig har bara känt av lite imorse, kanske det är på gång då *blurp* Annars e det väl boobsen som gör mest skada nu *hihi* kan ju inte ligga på mage längre de är grymt ömma för att inte tala om när katten vill ligga där Räcka ut tungan...

*~*~*Gryn i magen Vul imorgon*~*~*
  • äppelblomman

Bäsebus - Låter helt ok tycker jag, skulle gärna ha lite ömma bröst om anledningen är en liten i magen. Skönt att du inte är alltför illamående heller.

• Fru JD

Blähä, vad jag mår skunk. Jag har vetat att mensen är på g i ett par dagar nu, för alla symtom har visat på det. Ändå tog jag ett test idag (HELT emot mina principer...) för att få det ur mig om ni förstår vad jag menar. Det var negativt som jag visste så nu känner jag mig mer avslappnad, konstigt nu. Det är liksom bättre att veta, och även om jag visste så var det dessutom bättre att få det svart på vitt. Nu går jag vidare till försök 4 efter utomkvedet. Måtte bara mensen komma igång så snart som möjligt. Har inte läst en rad, utan är genomego idag. Hoppas att allt är bra, såg i ena ögonvrån att det ser bra ut för er, Fealin o Äppelblomma! Hoppas det fortsätter så!

• Fru JD

Skrattig tjej: Finns det en ungdomsmottagning där du bor? Där brukar de ha jättebra gynekologer, barnmorskor och även kuratorer som kan vara jättebra att prata med när allt känns skit.

• skrattigtjej
    fealin skrev 2006-12-11 14:44:16 följande:
    skrattig tjej: Jag har sagt det förrut till dig...det känns som du har lite att fixa med dig själv och ditt psyke innan du kanske blir gravid. VArför inte jobba på den biten och forsätta att försöka bli gravid som vi alla andra gör? Jag tror att en förutsättning att bli en bra mamma är att kunna ta hand om sig själv och må bra själv först. Många får vänta till dom blir 40 innan dom blir gravida...det är ingen självklarhet att vare sig få bli gravid, få hjälp eller att faktiskt få ett barn. Ett barn är en gåva och inget du kan kräva. Att skriva åt och anmäla läkare lär INTE förbättra dina chanser att få hjälp.
    Nej vist men gör dem tjänstefel ska ju inte en person efter mej med liknande elle samma problematik som jag behöva lida som jag gör..

när jag råd frågar andra läkare, skulle dem inte tvivla en sekud att fastställa min diagnos vad jag har, då endometrios är farligt likaså pco och dessa sjukdoma oavset viket så förbättra de inte normalt att bli gravid tyvär förminska extremt chanserna

Jag vet vissa får vänta tills dem blir 40 men att vägra mej hjälp elle behandling det är de som tär mest på mej

för att om jag inte förbättras kropsligt så förbli min sjukdom ett hinder för mej att bli gravid på vanlig väg, jag ha varken tid,. penga elle ork att göra ivf behandlingar isf
    Emmy
  • skrattigtjej
    Bäsebus skrev 2006-12-11 14:48:27 följande:
    Skrattigtjej: Håller helt med föregående talare. Det är klokt om du tar tag i dina problem, prata med någon kanske, läkare vet vad de gör, ifrågasätt gärna läkaren direkt men ta det lugnt, för om du blir så hysterisk så tycker de kanske att du ska vänta! Ett gott råd bara... Tänk dig för och ta det lugnt! Allt löser sig i slutändan Kram *~*~*Gryn i magen Vul imorgon*~*~*
    jo läkaren vet kanske vad dem gör...
    Men dessa läkarna kan vänta länge innna dem ingripper
    vilket är frustrerande
    var kanske ingen bra idee att flytta hit förens jag löst min sjudoms bild, nu när ja tog mod till mej gå till gyn och allt får man sånthär memötande av dem
    dem kan inte ens fastställa vilken sjukdom jag har vägrar att fördjupa sej med tester för att vara säkra på vad det är jag har..
    hur roligt är det
    dem upptäker nåt dem tror är sjukdomen pco på vul sedan har jag anlag för endo i släkten och väldigt stark känsla att dem bord ekolla upp det..
    ja som verkligen hatar blod prov och allt kämpa för att dem ska lyda mina ord...
    för att dem ska undesöka mer grundligt
    tillomed halmstad lasarett ansåg detta sjukhus ja går på här bryter mot regler...
    Jag orka bara inte med långa processen av anmällningar och sådana saker...
    de tar tid och ork och energi...

men ja ska bärja tempa ändå, för att hoppas att kroppen återställer sej själt kanske iaf några månader så jag ha tur att bli gravid vanlig väg som dem flesta blir..
    Emmy
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*