• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • blingring

Tack, Lovefool! Jag hade tänkt vänta till testdagen som är på onsdag, hoppas kunna hålla mig
    Yes de stavas så. D brukar vara lika lång i princip om allt är normalt. Men kan ju diffa på ngn dag. Har du precis slutat me piller o försöker få koll på cykeln?

• Ankiz

lovefool: lutealfasen brukar vara lika lång varje cykel, men jag tycker att din BIM borde vara den 6:e... Förra månaden fick du mensen på dpo 14, och dpo 14 den här cykeln är ju den 6:e

• lovefool

Tack så mycket för svar..
    Blingring.. Ånej är väl synd att säga att jag precis slutat med piller eller vice versa slutade med det för över 2 år sedan.. Hade sånt fruktansvärt besvär av min p-stav så den åkte ut efter ca 3-4 månader blödde konstant nästan varje dag och det var inte lite det heller.. Sen dess har jag vart sk "fri" ifrån allt sånt..

Lite ot kanske men har som vissa vet blitt opererad för struma för 5-6 år sedan och värdena har ej vart stabila förrän för ca 3 månader sedan så det har diffat lite med cyklerna innan men det sista har dom legat på mellan 26-27 dagar och äl inträffat på dag 13 men inte denna cykeln.. hade dock en lång cykel en gång förra året och då kom den upp i 46 dagar tror jag..hmm..
    Därav min lite konfundering omkring lutealfasen,inte riktigt tänkt på det då cyklerna var långa för ca 7-9 månader sedan.

förlåt blev lite långt.. hoppas det ej gjorde ngt i denna underbara tråd..

• blingring

Då förstår jag lovefool! Skönt att värderna är bättre nu. Hoppas du lyckas snart, nu"

• pilsa

mala 78 ja,det kan nog vara så,hade ju posetivt äl test i fredags,så älen kan mycket väl vara i dag,ska försöka attackera mannen i kväll,fast jag är otroligt trött.

• Cotterpin

Tempen sjönk mer idag så det blir garanterat mens imorgon.
    Det sköna med det är dock att jag påbörjar behandling med pergotime på fredag!

• jakey

blingring...Nej jag tror inte jag prickade in ÄL så bra om den var på dag 16(dag 14)...jag vet att dom kan leva ett tag men hade jag inte trott att jag redan hade haft ÄL så hade jag "fortsatt"... Ja ja vi får väl se, det kan ju hända att vi båda får flytta till juni listan...

• Pezon

Kämpa på tjejer och hoppas vi ses i junilistan snart!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*