• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

Ja, vi ska mysa på här. Min karl börjar väl snart tro att jag luras eftersom ÄL aldrig kommer... men han är glad ändå över allt mys! Jag blev desperat och beställde fler ÄL-test... Hmm!! och jag som bestämde mig för att inte lita på dem! *haha* Man blir ju koko...

Athena- det var skumt med din mens! Vänta ett tag och se vad som händer. Kanske bara var en blödning men inte mensen...? Eller så var tanten bara sparsam mot dig! Hur länge brukar du blöda?

• Snice

blingring- Oh, va spännande!!

Havssol- Din kurva går ju stadigt uppåt och det ser fint ut, speciellt med tanke på allt erat mys!!! En eloge till er!

Magda- Jippi vilken fin kurva du har! Får en känsla när jag tittar på den att den här gången har det tagit sig!

Jam- din kurva är också fin! Stadig och jämn! Hoppas verkligen!

Fru JD- jag skulle tippa på ÄL dag 19 för din del! Men vi får vänta och se!

• blingring

Skickar en kram till snice Förstår att det är tufft när den är så hoppig o kroppen svår att förstå sig på.

Vilka Äl test använder du o vilket försök var ni på nu igen?

Jag sa med att jag inte skulle manisk men måste nog erkänna att jag är det litegrann ändå

Kram!

• Jessica26

Snice jag förstår hur du känner det. Kika på min kurva...
    Jag tycker vi kan sluta förljas åt nu om inte någon kan vara jämn Kyss 

Skämt och sido min ÄL är inte heller utprickad då min temp konstigt sjönk i lördags trots + på ÄL test i onsdags och sen höjning men ne i källaren igen för att gå upp i taket...

Fattar nada Förvånad

Jag kan ju alltid hoppas på ett ultra tidigt imp.dip

Men det är ju inte ens lönt att tänka på...

Kram på er alla

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • jamis

Snice: vad jobbigt att inte ÄL kommer! När brukar du ha Äl? tycker du inte att min kurva ser lite väl tråkig ut?

• Jessica26

Blingring och Magda det ser ut som ni blir våra nästa plussare nu ju

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Snice

Tack för ditt svar Jessica26! Hade missat att spana in din kurva!
    Så du har också en besvärlig kurva! Och du som tempar samma tid varje dag också... Skumt med det positiva ÄL-testet... Jag skulle gärna vilja få din ÄL till dag 14 (p.g.a test och tempdip) eller möjligtvis dag 17 (p.g.a tempdip).
    Ska vi kasta våra kroppar?! eller sluta synka... Hmmm!!
    Vi får nog helt enkelt stå ut och se om några dagar vad som händer! Det är det sjuka... man längtar hela tiden några dagar framåt för att få klara besked...
    *stor kram*

• Snice

Jam- Nej jag tycker inte din kurva ser trist ut! Man ser tydligt att du haft ÄL och att tempen håller sig jämn och fin ser jag som ett bra tecken! Synd att förra kurvan inte går att jämföra med...

Jag har bara två cykler som "fungerat" efter p-piller stopp... och då skedde ÄL på dag 11 resp. dag 19.... så det är svårt att förutse denna cykel... Hade hoppats på nåt mitt emellan!

• Athena78

"snice" - Jag brukar ha sparsam mens men inte bara på en dag. Brukar ha lite spottings ngn dag innan, blöda 1-2 dgr och sen lite spottings igen. Nu kom det spottings och sparsam blödning igår och sen...nada... Men, kanske återkommer

• jamis

Näe, den tempen såg ju oxå ut att ligga jämnt och fint, men man vet ju inte tyvärr...

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*