• Anonym (sotisen)

Är det okej att dansa tryckare, trots partner?

Har bara en simpel fråga.

Tycker ni att det är okej för eran partner och för er själva att på krogen, dansa tryckare med andra, när ni är i ett förhållande?
    Är detta okej, eller inte?

Då menar jag den vanliga hederliga tryckaren. Hans händer runt hennes midja och hennes armar runt hans hals...

• Svar på tråden Är det okej att dansa tryckare, trots partner?
  • Tjohalia

Nej det hade jag inte tyckt var OK, och det vet han nog. Jag skulle inte heller göra det.

Joline ska få ett syskon i februari
  • Axels och Annies mamma

Det är ok, det är ju som vilken dans som helst.

• garin

Indianica: precis som du säger... alldeles för laddat.
    finns ingen anledning som jag ser det iaf. tryckare ska vara något mysigt med den man tycker om !

• Kleopatra II

Jag undrar nog som Babykaboom, var dansar man tryckare numera någonstans? Jag har då inte sett det på nattklubbar de senaste tio - femton åren. Senast jag dansade tryckare var nog när jag var runt 20 år. Med undantag av en och en annan tryckare med min man på privata fester (typ bröllop, 30-årsfest).

• Clobberella

Babykaboom och Kleopatra: ni skrev det jag inte vågade!
    Jag hade ingen aning om att vuxna människor dansar tryckare över huvud taget... trodde bara det förekom på högstadiediskon

Men som jag tidigare skrev: vill min sambo göra det så är det fritt fram.

• Sessna

Vill min sambo dansa men en annan tjej så är det fritt fram. Tycker mest synd om tjejen då sambon verkligen suger på att dansa

• msmalin

det brukar spelas lite innan nattklubben/diskot stänger, inte alls så ovanligt här i alla fall men det spelas inte så mycket annars.. två tre sista låtarna är tryckare alltså..

sen tycker jag det är annorlunda o dansa foxtrot med en annan eller salsa eller vals än tryckare, som enbart e till för o kramas ju

• Ameos

Visst spelas det tryckare fortfarande. Men som msmalin skriver sker det precis innan stängningsdags. Fast då har ni kanske redan gått hem?

• Storm07

Tryckare har jag iante heller varit med om att man dansar längre, men om jag sätter mig in i situationen så tycker jag så här: Om min man och jag var ute samtidigt och han valde att dansa tryckare med någon annan i stället för mig hade jag blivit ledsen, men om jag inte var med hade det varit ok. Och då inget överdrivet kramande och sliskande...

• saraseal

här förekommer det! och passar man sej inte så kan man bli tvångshånglad

Svar på tråden Är det okej att dansa tryckare, trots partner?