• Anonym (sotisen)

Är det okej att dansa tryckare, trots partner?

Har bara en simpel fråga.

Tycker ni att det är okej för eran partner och för er själva att på krogen, dansa tryckare med andra, när ni är i ett förhållande?
    Är detta okej, eller inte?

Då menar jag den vanliga hederliga tryckaren. Hans händer runt hennes midja och hennes armar runt hans hals...

• Svar på tråden Är det okej att dansa tryckare, trots partner?
  • FlamingRed

Love U,

Finns det ingen anledning, det kanske är roligt, eller känns bra?

Nej just det, sådana känslor får inte män ha när dom skaffat sig en partner. Glömde det, sorry.

• majlinsa

Tryckaren ts beskriver med händerna runt midjan och runt halsen är ok SÅ länge dom stannar där. Jag skulle inte ha några problem att dansa det eller se min sambo dansa det med någon annan.

• mysan82

svarar ts: ja självklart är det okej. jag äger inte min sambo och han får dansa med vem han vill om det så är discodans eller tryckare. ja menar så sotis får man då inte vara. då anser jag att man har problem.

• love U

FlamingRed,

Vad är det för känslor man inte får ha när man har skaffat sig partner?? Att ha roligt?? Kan man inte ha det utan att dansa tryckare med någon annan?? Och det gällde inte bara honom... Jag skulle inte göra det själv heller!!

• FlamingRed

Love U,

Du skrev

"Det finns ingen anledning att han skulle dansa tryckare med någon annan!!"

Det låter som att DU inte tycker det finns nån anledning att HAN ska dansa tryckare.

Och då tyckte jag det var konstigt, eftersom många tycker det är både kul och skönt. Men inte din man tydligen, eller sköter du hans "tyckande" åt honom? :)

• Anonym (accepterar)

Jo, man kan ha roligt utan att dansa tryckare, men man kan också har roligt genom att göra det. Det behöver inte betyda att man stöter på den andra.

• Kleopatra II

Jag skulle verkligen inte tycka att det skulle kännas bra, eller ha roligt, om en främmande man skulle stå och kramas med mig en hel låt (förutom min egen man då . Nej gud, så meningslöst! Och jag är 100% säker på att min man inte skulle vilja stå och kramas med en annan tjej. Så det handlar inte ett skvatt om att vi inte litar på varandra eller missunnar varandra något.

FlamingRed. Förstår inte riktigt ditt resonemang.
    Så om jag skulle tycka det är jättekul att kyssas med olika män och må jättebra av det, så är det ok, om jag mår bra av det själv och tycker att det är roligt? Vissa saker som är skojiga kanske man ska undvika om ens partner inte uppskattar det. Det finns så himla mycket annat kul man kan göra.

• love U

FlamingRed,
    Nej, jag tycker inte att det finns någon anledning för honom eller mig att dansa tryckare med någon annan... Varför ska man göra det med en främmande människa?? Jag vet att det inte behöver vara något sexuellt men det är ändå ganska intimt att dansa tryckare!!
    Min sambo har garanterat ett eget tyckande!! Jag vet att han absolut inte skulle tycka om att jag dansade med en annan man!

• FlamingRed

Kleopatra,

Ja du förstår rätt, jag skulle aldrig vilja leva ett liv där min partner känner sig begränsad. VILL hon göra ngt så tänker inte jag vara i vägen pga moral...! :)

Jag är inte den typen som missunnar den jag älskar mest något.

Och eftersom vi har det bra tillsammans så är det ingen som ännu velat kyssa någon annan... Men annat har ju hänt som många skulle få moral-panik över.

• Kleopatra II

Ok FLamingRed, då är jag med. Jag vill inte hellre begränsa min man till något. Om han vill dansa tryckare med någon, så får han göra det. Men jag skulle bli mycket, mycket förvånad. Och jag är övertygad om att han skulle bli minst lika förvånad om jag gjorde det. Än så länge har vi bara behov av att kramas med varandra.

• Lantismamman75an

Jag tycker inte om att se min make dansa tryckare men någon annan.Det har hänt en gång och då sved det till rejält i mitt hjärta...

• LyNxQ

Hm.. jo det får han väl, men jag skulle nog bli svartsjuk och ledsen ändå..
    Och skitförbannad ifall tryckaren innefattade lite mer än bara en oskyldig dans..

• Pitufita

Ne inte ok enligt min mening. När jag har gått ut har jag inte gått ut för att dansa med killar utan för att dansa med tjejerna jag är med. Finns det tryckare fortfarande ute på discon?? Har aldrig upplevt det måste jag få säga. Kanske för att jag inte tycker det är dans utan man står o kramas och rör lite på fötterna... Well well alla har vi olika åsikter.

• Robot

Det är lustigt att dom som inte är "svartsjuka" upplever det som att dom är mycket större i sinnet än andra, att nä jag vill inte begränsa min partner.

Vissa bryr sig och vissa bryr sig inte så är det bara du är ingen bättre människa för att du inte känner samma tillhörighet med din partner FlamingRed.

alla förhållanden är olika..

alla förhållanden skapar dynamik som tar en till olika stadium. Bara för att du är på ett sätt med din tjej nu, behöver du inte vara eller tycka på samma sätt med en annan tjej..

Jag har haft andra tjejer som jag skiter i om dom dansar med någon annan eller ens om dom har sex. Så länge hon kommer hem till mig så jag kan trycka henne. Det är skillnad, det är inte samma typ av kärlek.

• FlamingRed

Robot,

Vad pratar du om?

Ärligt talat, har jag ens antytt att jag skulle vara en bättre människa än nån annan?

Tillåt mig att småle.

• Robot

"Och eftersom vi har det bra tillsammans så är det ingen som ännu velat kyssa någon annan... Men annat har ju hänt som många skulle få moral-panik över"

ja

• FlamingRed

Robot,

Så jag är "bättre" än andra för att jag inte delar andra personers moral? Du får faktiskt förklara dig.

Småler.

• TaBz

Foxtrot är väl minst lika intimt som tryckare? Kanske snarare "värre" eftersom man oftast är ännu närmare? Med benen varannat och så. Många dansar ju inte foxtrot med den klassiska fattningen idag heller, utan just som i tryckare med killens känder om hennes midja och hennes om hans hals/axlar. Och dessutom är det väl sexigare att dansa med en kille som för en, än med en som bara står och vaggar lite tafatt och planlöst?

För mig får han dansa med vem han vill. Men huruvida man blir svarsjuk eller ej har nog att göra med hur mycket man gillar att dansa, inte hur ens förhållande funkar eller om man känner "tillhörighet" med varann eller ej. Tycker man dans är kul i sig, eller kanske till och med har det som hobby, har det ju sällan med raggning att göra.

Svar på tråden Är det okej att dansa tryckare, trots partner?