• Anonym (sotisen)

Är det okej att dansa tryckare, trots partner?

Har bara en simpel fråga.

Tycker ni att det är okej för eran partner och för er själva att på krogen, dansa tryckare med andra, när ni är i ett förhållande?
    Är detta okej, eller inte?

Då menar jag den vanliga hederliga tryckaren. Hans händer runt hennes midja och hennes armar runt hans hals...

• Svar på tråden Är det okej att dansa tryckare, trots partner?
  • Anonym (inget mys!)

om man dansar som om man dansade vals och INTE lägger huvudet på den andres axel och "myser" mot denne.

• sakoline

Skulle tycka att det vore fel. Var ute en gång utan killen, stod och dansade med en väninna på ett dansgolv, det kom en kille och försökte dansa närgånget bakom mig, jag ignorerade honom men dansade, så försökte han lägga händerna runt mina höfter gång på gång men jag drog vänligt med bestämt bort dem. Kändes fel efteråt, vill inte att någon annan man rör vid mig än min egen. Jag skulle alltså inte tycka att dansa tryckare är OK med en annan för min egen del. Läste förresten att någon upptagen flirtade med andra på nätet för att det är kul, jag skulle uppfatta det som otrohet från min sida (och hans för den delen).

• kjempejente

Jag dansar på Logar här uppe i Norrland. Typ, Gräsmyrlogen, Baggbölelogen och Kusmarkslogen.
    När man dansar foxtrot och då speciellt med en som inte har dansat med förrut, måste man kila in sitt knä mellan partnens knä, för att känna hur han tänker föra. Ju närmare man är varandra desto lättare blir det att följa.

Tryckare, för mig är det att dansa foxtrotsteg, i långsammare takt, vilket INTE är att man står och kramas och bara vaggar ihop.

Danskvällar för mig, är ett rent 4 timmars gympapass. Inte klädd i urringat och kortkort utan i så bekväma kläder som möjligt, samt ett ombyte i pausen, för man är så svettig.

• Alda

vad skulle din partner få ut av att dansa tryckare med någon annan?
    jag hade inte gillat det och inte min sambo heller, vi är ju tillsmmans för att vi älskar varandra och att vi inte behöver någon annans kropp att krama om.

• jessican

Japp! min sambo får gärna dansa med nån annan på krogen under förutsättning att han inte står och "ålar" sig mot henne förstås! Man behöver enligt min mening inte älska sin partner mindre för att man dansar med nån annan. Jag gillar att träffa människor och dansa så ibland hamnar man där med sälvklart bara om man känner att den blivande danspartnern förstår under vilka premisser man dansar.

• Anonym

Nej, jag tycker inte att tryckare är okej alls... varför skulle man vilja krama om en annan man/kvinna på det sättet om man redan har en partner? Tryckare är för mig en ganska upphetsande fysisk kontakt och den sortens spänning vore för min del del att dela med någon annan än min partner.

Dansa är väl en annan sak, då hoppar man ju runt och njuter av musik tillsammans, det gör jag med både min partner och kompisar när vi har kul - en helt annan sak!

• MaddeJimmy

Skulle aldrig accepterat att min sambo hade gjort det.. han hade aldrig accepterat att jag gjort det heller..

♥BF 14 December♥ ♥Gifta oss 30/9♥
  • hysterica1975

beror väl på vem han dansar tryckare med!!

• Anonym (accepterar)

JAg tycker det är ok.

Jag dansar med andra, och det tror jag att han också gör. Dock skulle jag inte göra det med någon okänd på krogen, men när man tex är ute med kompisar eller med jobbet och då dansar med någon man redan känner, då tycker jag det är ok. Då dansar man ju för att det är roligt inte för att flörta med någon annan, och förhoppningsvis är den andra personen också införstådd med det.

Svar på tråden Är det okej att dansa tryckare, trots partner?