Dricker han för mycket?
Han dricker inte ofta, det gör han inte. Men när han gör det, när han går ut, känner jag mig nästan alltid orolig. Han kan inte bedöma när han ska komma hem. "Jag kommer snart" säger han när jag ringer honom på mobilen innan jag går och lägger mig. Sen vaknar jag till 3 timmar senare och ser att han inte kommit hem, blir jätteorolig och ringer honom igen. Det hände nu i natt och jag blev jättesur för jag var verkligen trött och behövde sova! Istället låg jag vaken tills han kom hem. Han skulle dessutom ut och köra bil nu på morgonen (inte långt med ändå). Jag blir arg - det är så ansvarslöst !
Han glömmer att låsa ytterdörren när han kommer hem fast jag särskilt bett honom tidigare på kvällen. Han lånar mitt busskort och glömmer lägga fram det också på morgonen (jag behöver det för att komma till jobbet). En gång blev han aggressiv mot mig också. Inte våldsam men återhållsamt aggressiv, tittade på mig som om han hatade mig.
Som sagt dricker han inte så ofta men det blir mycket när det väl blir av (2-3 ggr i månaden). Börjar känna nu att jag vill att han håller upp med alkoholen ett tag. Hans mamma var dessutom alkoholist så han borde verkligen ta det försiktigare. Men jag har ju inget att jämföra med?