• Smajla

Bästa IKEA-soffan

Vill jag veta vilken det är - så kom igen - vilken har ni och varför är den så bra? Jättekul om ni har bilder..

//Smajla
  • Svar på tråden Bästa IKEA-soffan
  • ängeln83

Vi har Göteborg soffan ifrån Ikea, är verkligen super nöjda med den.
    Fast tyvärr så har den nu utgått ur sortimentet.
    Vi har gått och suktat efter denna soffan i flera år.
    Och en dag när vi var på Ikea så såg vi att dom hade sänkt den med nästan halva priset, så det blev ett riktigt klipp.
    Tycker att det är en riktig mys soffa...
  • Josie O

ja varför slutade de med göteborgs-soffan?
    va ju inte helt osugen på den ju...

• Josie O

fast nya stockholm e ju iofs helt ok också. fast prislappen passar inte alls för tillfället. den enda som passar plånboken är klippan

• Duckan74

Gammal hederlig Ektorp här, snart 10 år på nacken. Den håller än, men stoppningen i sitt kuddarna verkar leva sitt eget liv numera. Hållit väldigt bra måste jag säga.

• Smajla
    ängeln83 skrev 2006-09-30 10:53:45 följande:
    Vi har Göteborg soffan ifrån Ikea, är verkligen super nöjda med den.Fast tyvärr så har den nu utgått ur sortimentet.Vi har gått och suktat efter denna soffan i flera år.Och en dag när vi var på Ikea så såg vi att dom hade sänkt den med nästan halva priset, så det blev ett riktigt klipp. Tycker att det är en riktig mys soffa...
    Typiskt att den har utgått Ledsen
    Duckan74 skrev 2006-09-30 15:59:06 följande:
    Gammal hederlig Ektorp här, snart 10 år på nacken. Den håller än, men stoppningen i sitt kuddarna verkar leva sitt eget liv numera. Hållit väldigt bra måste jag säga.
    Du är nöjd ändå m a o?
    //Smajla
  • WithoutFaith

Vi har Ektorp och hade den i förra lägenheten med och nöjd, man får fluffa kuddarna ibland och flytta dynorna så man sitter på alla annars ser det kul ut haha

Jag är inte elak, bara missförstådd
  • LPW

Jag tycker att Stockhom är den klart snyggaste. Funderar på den till vårt vardagsrum, men det finns ett par andra soffor (en billig från ILVA och en tokdyr från Ire möbel som vi funderar på också).

• Lindisen1

Stockholm är jag lite småsugen på - tror ni att den är OK? Visst var den rätt bekväm? Har för mig att jag tyckte att Ektorp kändes sådär, men jag kanske har fel?

• Oliwa

Jag har Göteborg, älskar den! TRÅKIGT att den utgått så man inte kan få tag på klädslar!

• Fru Myhr

Vi har en Ektorp, den funkar men i ärlighetens namn är jag INTE nöjd.

Tycker den håller formen dåligt, kuddarna glider framåt så att man måste skjuta in dem hela tiden... sen tycker jag att fjädrarna i stoppningen kommer ut för ofta... snart är det väl inget kvar!

Till min M: ...du är min tro, mitt hopp, min kärlek! (Afzelius)
Svar på tråden Bästa IKEA-soffan