• Smajla

Bästa IKEA-soffan

Vill jag veta vilken det är - så kom igen - vilken har ni och varför är den så bra? Jättekul om ni har bilder..

//Smajla
  • Svar på tråden Bästa IKEA-soffan
  • Lindisen1

Fru Myhr....OK, då kanske min känsla var rätt då. Kändes lite "plastig"

• Fru Myhr

Helt beroende på vad man vill ha också, jag vill hellre ha en formfast soffa än en myssoffa som man måste puffa till ofta.

Till min M: ...du är min tro, mitt hopp, min kärlek! (Afzelius)
  • Lindisen1

Fru Myhr - då tycker vi lika!

• Smajla
    WithoutFaith och Fru Myhr - det där låter inte bra, har ett sofföverdrag till vår hemskt fula soffa i dagsläget som vi måste dra upp hela tiden och rätta till så jag vill då INTE hålla på så med nästa soffa också..
    LPW skrev 2006-09-30 17:18:21 följande:
    Jag tycker att Stockhom är den klart snyggaste. Funderar på den till vårt vardagsrum, men det finns ett par andra soffor (en billig från ILVA och en tokdyr från Ire möbel som vi funderar på också).
    Ja, jag gillar också Stockholm men även Karlanda. Lund likaså men tyckte tyget går mer mot svart än mot mörkgrå som den kallas.. Nån som har nån av dessa?
    //Smajla
  • Euphorbia

Vi har en tresits Laholm i svart skinn köpt 2003, med två stycken tillhörande recalainer fåtöljer, helt underbart mysig att sitta och ligga i och bara att torka av när man spiller nåt.
    Vi är sååååå nöjda!

Oliwa: om du vill ha ett nytt överdrag till din IKEA soffa så finns det ett företag som heter Bemz som syr upp överdrag på beställning på IKEA soffor, jettesmidig hemsida dessutom..

• Vombell

Vi har både Tomelilla och Ektorp. Tomelilla är ju bara såååå skön! Enligt oss en toppensoffa (och fotölj) Också bra att man kan byta ut klädseln efter humör och ommöblering plus att den går att tvätta i 60° Underbart när man har småbarn.

Ektorp är snygg men inte så skön att sitta i faktiskt.

• FiaÅkotten

nån som har en nikkala?? är den bra? om inte vad är det som inte är bra?

• E l l a

Vi har Ektorpsofforna - jag tycker än så länge att de både är jättesköna och har hållt bra, till och med med tanke på att vi har en galen katt som är uppe och springer på dem och använder dem ibland till sin manikyr men det blir inga spår av det.

Jag piskar flyttar om kuddarna kanske 1-2 gånger per månad, och soffan ser fortfarande lika bra ut som den gjorde från första början. Ev fläckar går bort om man bara skrubbar med svamp och vatten - ja, jag är urnöjd! Har inget negativt att säga allt om dom!

Jag gillar dessutom att klädseln är avtagbar, ska köpa till en eller två klädslar till så man kan variera sig lite.

Svar på tråden Bästa IKEA-soffan