• Smajla

Bästa IKEA-soffan

Vill jag veta vilken det är - så kom igen - vilken har ni och varför är den så bra? Jättekul om ni har bilder..

//Smajla
  • Svar på tråden Bästa IKEA-soffan
  • Miiiaaa

By the way, vi ÄLSKAR vår GÖTEBORG, vi nästan bor bara i den, bästa köpet vi gjort!!

Om nu ingen fattade det

• Smajla
    LAA skrev 2006-10-05 08:11:28 följande:
    Jojo7777: vänta bara tills du krupit upp i en med en pläd! En nackdel finns dock med Nikkalan: den är så skön att ligga och glo på tv i att man lätt somnar. Jag såg inte en endaste av Midsomer murders i sin helhet den här säsongen utan sambon fick berätta vem som var mördaren morgonen efter varje gång.
    SkrattandeSkrattande
    Miiiaaa skrev 2006-10-05 09:41:12 följande:
    By the way, vi ÄLSKAR vår GÖTEBORG, vi nästan bor bara i den, bästa köpet vi gjort!! Om nu ingen fattade det
    Försök hitta den begagnat om ni vill ha en till..
    //Smajla
  • Johannah Ottosson

Vi har haft en Ekeskog, men den reklamerade vi. Skitsoffa! Man kunde sitta i 10 min sedan hade dynorna åkte ner så mycket att man var tvungen att resa på sig och rätta till dem. Superjobbigt!
    Ingen soffa jag rekommenderar!!!

• Jojo7777

Hmm.. va tråkigt att så många har dåliga erfarenheter av Ektorp och Ekeskog, det är ju dom jag gillar bäst utseendemässigt.. Men det är klart, det måste ju vara skönt att sitta i dom också!

LAA: Jag får väl hitta nån som har en Nikkala, så jag får krypa upp i den och känna efter då!

• Jojo7777

Har ni sett att dom verkar ha tagit bort Tomelilla ur sortimentet!?? I alla fall på hemsidan... hittar den inte..

• juliah

Vi har två ektorp som vi är supernöjda med! (En bädd)
    Dom är sköna och snygga tycker jag! Det som kan vara negativt är att de är rätt smala, men mig gör det inget, jag får ju platsSkrattande

• TinaElisabeth

Varför IKEA? Jag blev jättekär i soffan Göteborg, men sen hittade jag på Svenska hem, en soffa som heter Oxford. Ungefär samma pris, superskön, många färger att välja på osv. Den har vi nu!!

• FiaFia81

Vi har två mysinge soffor. Helt underbara! Funkar även perfekt som gästsäng när man har besök.

• LPW

Vi funderar på "Stockholm". Med tre katter är det ingen idé att satsa på någon dyrare soffa (även om maken väldigt gärna vill ha en annan soffa). Undrar om man kan köpa ett extra löst sofföverdrag direkt?

• Annelie78

Vi passade på att köpa två Tomelilla (och extra överdrag) innan de tog bort den ur sortimentet=). Jättenöjda!

Svar på tråden Bästa IKEA-soffan