Satanism
Vad är satanism för er ?
Varför är kristna präster ofta så emot Satanism och deras utövare ?
Varför kan inte en ateist bara kalla sig för Neo-Satanist eller dyl ?
Vad är satanism för er ?
Varför är kristna präster ofta så emot Satanism och deras utövare ?
Varför kan inte en ateist bara kalla sig för Neo-Satanist eller dyl ?
Man kanske skulle kila ner i kojan och trycka några satanist javisst tees
Vem vet egentligen då att satan är ond, det kanske bara är smutskastning från de som håller på gud ( eller skrämmselpropaganda ) Behöver man vara ond bara för att man har olika åsikter?
Det är som att jämföra Moderater å sossar
"Satan utmålas ond i bibeln eftersom han gjorde uppror mot gud, gör onda saker mot människor och för att han vill att människor ska tillbe honom ist för gud..typ"
men det gjorde ju dom kristna med... eller ja nu ska jag inte skriva MED eftersom ja aldrig tror att någon satan gjort något sådant
Men dom kristna tågade faktiskt runt i länder o dödade folk som inte ville tro! så vem är egentligen ond?
Satanism är ett så otroligt stort ord.
För mig som levt som satanist/djävulsdyrkare i över tio år har en sorts syn av det, medans andra har en annan. Så ingen kan säga att jag har rätt eller fel.
Men jag dyrkade allt som stod för ondska (det är skillnad på ondska och dumhet) och såg det som är mörkt och okännt som ett kall.
Satan var för mig en energi, en kraft som fanns inom det innersta mörkret hos människan.
Och jag hade förr i tiden olika ritualer som är lite för personliga att skriva om här. Men det förekom offer av olika slag.
Jag har inte riktigt samma syn idag som jag hade förr. Men jag anseer mig fortfarande tillhöra den mörka sidan
La Vay satanism har jag vissa sympatier med, men tycker det inte har någonting med sann satanism att göra.
Vilken människa som helst kan sympatisera med La Vay, det är sunnt förnuft i många av hans "budord"
Men att kalla det Satanism är helt fel. Sataniska sekter/ordrar är isåfall True Satanist Horde eller MLO eller OTO.
Dom hyllar en kraft/gud och det är precis vad Satanism handlar om, enligt mig då, eftersom satanism är väldigt individuellt
Det är ju klart det är skillnad på Ateistisk Satanism och Theistisk Satanism. Bara att dagens ord "satanism" eller ungdommar som kallar sig satanister brukar alltid utgå ifrån en ateistsik syn. Dvs dom tror varken på Satan eller Gud, men sammfundet kyrkan är något som är ont som måste motkämpas.
Saken är ju den att många tror att satanister MÅNSTE dyrka satan. Det är mer därför jag startade tråden, för att visa att satanister inte alltid måste dyrka någon gud.
Satanism och djävulsdyrkan är två helt olika saker, se bara på Lavey-anhängarna. Satanister dyrkar inte satan, de dyrkar sig själva och lever egoistiskt och värnar om sina nära.
Megalomania: såg inte ditt inlägg först, meeeeen, vad bra det var!!!
Satanism is the shit.
Satanism för mig är LaVey och hans anhängare..djävulsdyrkan är något annat.