Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
linodin:
Jättefint hus, men det var för få rum för våran smak!
Lycka till! När ska ni kunna flytta in?
Missboss: Ja visst är det grymt med egen toa ,en alldeles egen där inga barnhänder kladdar med min ögonskugga eller kunna sätta sig på en toasits som inte är nerpinkad(sonen (3½ år) är inte pricksäker *ler* ,jaja drömma kan man väl göra...Dom kommer väl sabba mina drömmar där med...
Samtycker om matplatsen..Vi kommer förminska tvättstugan som i nuläget är över 11 kvadratmeter,så att köket blir större så att man kan ha en riktig matplats där ,då gör det inte så mycket att matplatsen känns liten hoppas jag...Den kommer vara i en vinkel utan vägg så förhoppningsvist kommer det inte kännas litet...
Vi ska ha vit puts på fasaden!
Muta på bara:) Lbhus har snygga hus!! Men ni bygger inte genom dem???? Finns det bilder?
Lycka till!
Johannah : Sambon vill väl också ha större men inte jag det blir för dyrt och den dan ungarna flyttar så blir huset inte för stort för oss två...Ska kolla in erat hus nu....
Visst är det spännande att bygga /vara igång..just un har jag en hel lista av saker vi ska välja allt från blandare till innerdörrar:)
Vi kommer nog inte flytta in förrän efter sommaren så vi har gott om tid vilket är bra för då hinner man planera och då kanske det inte blir så dyrt om man drar igång i all hast?
Husbygget är beräknat att ta 6 mån men tomten är ej klar färrän i vår..
Lycka till!
En fråga till er som bygger hur bor nu under tiden?? Vi funderar på att hyra en liten lägenhet så länge klarar man det under tiden dvs två vuxna o två barn i en liten lgh? Man vill ju spara pengar nu...
linodin: Vi hade först valt LB-hus men de började strula och vi skulle inte få huset när säljaren utlovade det så vi bröt kontraktet, fick betala 20 000 kr och valde det lokala bolaget. Det blev dyrare men vi får huset i februari och inte i maj, juni som det hade blivit med LB.
Ska ta med kameran nu när jag åker ut och mutar snickarna. Lite äppelpaj en fredag kan ju aldrig vara fel
Lägger förhoppningsvis in bilderna i kväll.
Vi har en liten bostadsrätts 2:a på 53,5 kvm där vi bor 2 vuxna, en 8 mån och två katter. Jag längtar kopiöst tills vi får flytta in.
linodin:
Det är sååå svårt att säga, för det beror ju så mycket på er ekonomi. Själva bor vi i stugan vi har på tomten där vi bygger. Det är praktiskt ![]()
Nu finns det bilder på ritning och huset i mappen husbygg på min sida
Missboss: Åhh vad kul! Antar att ni längtar nu
Bra planlösning!
Vi bor kvar i vår lägenhet som vi gör idag i väntan på att få flytta in i vårt hus
åhh jag längtar med!!
Johannah: Ottosson: Jag längtar något så kopiöst.. Helst nu när det börjar hända massa saker och man ser det hända... Skulle ju vilja flytta in innan jul men det är ju inte möjligt..
Här är en till som bygger hus för fullt. :)
Ett modulenthus modell viken!
Vi flyttar in den 28 nov