• Piaf

Fler som bygger hus?

Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite

Vi bygger ett "Fiskareheden hus"

Vad bygger ni?

Tabula rasa
  • Svar på tråden Fler som bygger hus?
  • Morots mamman
    Nenne2:: vi har valt ekeberga fast lite mindre å med garage Är dom trevliga å allt funkar bra med samarbete å om man undrar saker å vill byta ut osv? har ni fått nån produktkatalog? vet du va de e för kök å badrum?
  • Mamasnest

Problemet för oss när det gäller att välja hus är att vi har 2 barn + 1 i magen som alla kommer att kräva egna rum, sambon kommer från Kanada och har folk här på besök vilket betyder att vi behöver gästrum. Dessutom är familjen datagalen så vi behöver även ett datarum. Det blir en väldig massa rum och vart hittar man så stora hus?? Jag hittar några få, men inte många... Tips mottages tacksamt!

To advise is easier than to help.
  • Morots mamman
    Mamasnest skrev 2006-10-17 21:18:31 följande:
    Problemet för oss när det gäller att välja hus är att vi har 2 barn + 1 i magen som alla kommer att kräva egna rum, sambon kommer från Kanada och har folk här på besök vilket betyder att vi behöver gästrum. Dessutom är familjen datagalen så vi behöver även ett datarum. Det blir en väldig massa rum och vart hittar man så stora hus?? Jag hittar några få, men inte många... Tips mottages tacksamt! To advise is easier than to help.
    På Eksjö hus vet jag att du kan förstora å förminska huset precis som du vill, jag har sett rätt många hus med 7 rum å kök, kolla in denna sidan.. hhttp://lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php&aid=410us
  • Mamasnest

Morots mamman: Jag fick inte länken att fungera.

Just nu sitter jag och dregglar över Myresjöhus. Är de dyra?

To advise is easier than to help.
  • Mamba

Vad jag blir avis! Vill också bygga hus nuuuu!

Men en liten fråga till er! Hur mycket räknar ni med att betala per månad för huset?
    Som sagt, vi är sugna men utan 2 heltidslöner känns det helt omöjligt

• Morots mamman

Hmmm vet inte varför den inte funkar, den funkar ju för mig... Vet inte vad myresjö kostar, har inte hittat nått där som ja gillade så jag har inte tagit reda på priser... Men ett hus kostar ca 10.000:- per kvadrat å sen tillkommer saker...

• Piaf

Godmorgon! Just nu så gjuter dom här utanför för fullt (vi bor i stugan på tomten där huset byggs Mamba: Gå och prata med banken, inte bara EN bank utan ett par stycken. Det är inte alls omöjligt att ni hittar något som fungerar för er och banken

Tabula rasa
  • Missboss

mamasnest: Vi var och kollade på myresjöhus innan vi bestämde oss för vårt hus. Vi fick priser från 1,6 - 2,4 beroende på hus. Då var det inte den här lite billigare serien vi kollade på.

• Johannah Ottosson

En kompis till mig har byggt melodi, med lite egna tillägg. De valde huset stomrest då sparade de nästan 500 000. Då kom de nästan ner till smålandsvillans priser. De hamnade på 2,4 totalt, hade ju blivit närmare 3 om de inte hade gjort så mycket själva!

• linodin

Mamba: Vi kommer inte ha dyrare utgifter än om vi skulle ha en fyrarummare....Och då betalar vi åt oss själva..Men visst det är ju mer utgifter med ett hus o man köper ju mer grejer till trädgården mm ....

Vi kommer göra det vi kan göra själva på huset plus att vi lägger in kontanta pengar på huset...Vi kommer ha huslån på 1.8 milj....

Jag längtar så jag blir tokig:)

Svar på tråden Fler som bygger hus?