Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Nenne2: Vilket hus är det ni ska bygga? Hur mycket går det på ungefär? *nyfiken*
Kvadraten 1 1/2 plan. Vi kommer att hamna ngnstans runt 2.1 milj för allt. Då är även garage, tomt etc inräknat.
nenne2: Med garage? Det låter ki billigt och bra! Vart bygger ni någonstans? Vad ligger tomten på om jag får fråga! Är lite nyfiken!
Vi tog det som vi trodde var det billigaste husföretaget efter våra krav men vi kanske trodde fel
Nenne2: Det lät billigt.. Är övervåningen gjord då?
Vi valde ju i och för sig ett vinkel hus och det kostar ju mera! Hade vi valt en annan husmodell så hade vi nog hamnat på två miljoner med garage nu när jag tänker efter! Men jag trodde ändå att eksjöhus var lite dyrare!
Var ute igår och visade min mamma tomten. Guuud vad jag längtar till våren då markarbetet börjar och man ser att det börjar ta form!
Nenne2: Oj vad billigt.
Kul att vara igång! ![]()
Vi har valt kvadraten 1 1/2 plans hus från egna hemserien. Det är med övervåningen, fast övervåningen kommer vi inreda själva. Vi har bara tagit byggsatsen till den. Tomten komplett att bygga på med allt inkluderat ( VA, el, shakt, makadam) ca 500 000. Ska bli jättekul. Vi har nu beställt klart allt så nu väntar vi bara. Vi bygger i en stad som ligger ca 8 mil norr om Göteborg.
Glömde fråga morots mamman vilket hus ni valt? Vi är kanon nöjda med eksjö hittils.