Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Vi kommer att ha vita för rostfritt får man inte göra annat än att torka på. Det är verkligen skitsnyggt men vi har valt vita med stora gråa handtag så det blir lite skillnad.
Missboss: ja jag har fattat det nu med! jag kommer bli galen om jag ska behöva springa och torka hela tiden. Och med småbarn så lär det ju vara kladdiga fingeravtryck hela tiden!
Vad ska ni ha för kök?
Missboss: Numera finns det ju rostfria som det inte blir fläckar på så sånt ska vi ha. Har inte valt kakel och tapeter än men det blir snart.
Johannah O: Vi ska ha HTH kök, vita classic luckor med spegel ram kallas det visst, rostfria knoppar och ekbänkskivor. Du då?
Vi har inte riktigt bestämt vilket kök vi ska ha! Men det lutar åt vita luckor, rostfria handtag. Därför kändes det lite för vitt om man ska ha allt i vitt!
Jo jag vet att det finns rostfria vitvaror som det inte blir fläckar på, men det är inte det märket som vi kan välja på! Och skulle vi köpa det "själva" skulle det bli väldigt dyrt! Känns lite onödigt att lägga pengar på det faktiskt! Men jag vet inte!
Missboss: Välkommen till Stockholm!
Får dock en stor tomt som är 2500 kvm. Mycket plats för katten att springa på och framtida barn
MaddeB: Det är så roligt. Förut ville jag ha träkök och smabon vitt. Har funderat på det och vill nog hellre ha vita luckor med bred ram nu. Vad säger smabon då? "Jag har funderat och jag vill nog också ha ekkök" Jag blir galen!!! Tänk om man inte velade utan bara bestämde sig och kunde släppa det sen, men sån är jag *velpelle*
smabo? Vad är det?
Menade sambo såklart.
Vi har också valt vita vitvaror.... Är inte så förtjust i de rostfria och tror inte det kommer bli för vitt. Baänkskivorna är ju ek samt golvet, sen är vårt matbord i ek också...
Johanna och MissZmily: säg till eran säljare om ni vill ha hela diskbänken i ek annars kommer en del vara bänkskiva och själva diskbänken i vanligt rostfritt.
Vi kom på det av en slump när vi var och tittade i fabriken... där var alla diskbänkar i båda rostfritt (runt diskhon) och sen bänkskiva i det material man valt. Vi ville ha en hel bänkskiva och fick drför beställa diskbänken som underlimmad mot en extra kostnad på 4 000:- men det är det värt.
Mrs Williams: Tack för tipset, det ska jag komma ihåg. Vill också ha hela bänken i samma material, vet inte i vilket än dock.
MissZmily: Ahhh, då klickar det.. Nu hade vi sån tur att vi har fått våran tomt av sambons föräldrar för de vill ha ut oss till byn. Vi skulle ha fått betalat lika mkt som vi betalar för vårt nybyggda hus som för ett gammalt som man vill renovera där. Vi betalade avstyckning och kartor och dyl för att vi fick tomten. Den är på ca 2450 kvm och om vi skulle ha betalt den skulle den ha gått på ca 500 000 kr.
MaddeB: Jo, vi såg dem och visst var det aluminium silver eller nått sånt? Det är ruskigt snyggt men det känns som att det blir nog dyrt ändå som det blir
Vi har valt som kyl Opal Exklusiv, frys Opal exklusiv som är frostfri
Som häll blir det Regent Klassisk QHC 645 med rostfri ram. Som inbyggnadsugn så blir det Reginett chili, sen blir det en inbyggnads micro oxå och alla dessa produkter är Husqvarna.