• Piaf

Fler som bygger hus?

Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite

Vi bygger ett "Fiskareheden hus"

Vad bygger ni?

Tabula rasa
  • Svar på tråden Fler som bygger hus?
  • MaddeB

Ååååh får jag oxå va med? Vi håller oxå på att bygga hus Värsåsvillans Lövgården. Det blir en 1½ plans villa. Vi har tagit helt nyckelfärdigt så vi ska inte göra ett skvatt själva. Beräknad inflyttning blir väl i mars nån gång. Ska bli så kul

Jag har valt vita luckor med "spegelram", rostfria knoppar och rostfria vitvaror och ek bänk skiva. Kakel är dock inte så lätt. Vad har ni valt?

Såg att nån byggde Eksjö hus. Blir lite avis för dom har så fina hus .

• Morots mamman
    MaddeB skrev 2006-10-21 16:30:35 följande:
    Ååååh får jag oxå va med? Vi håller oxå på att bygga hus Värsåsvillans Lövgården. Det blir en 1½ plans villa. Vi har tagit helt nyckelfärdigt så vi ska inte göra ett skvatt själva. Beräknad inflyttning blir väl i mars nån gång. Ska bli så kulJag har valt vita luckor med "spegelram", rostfria knoppar och rostfria vitvaror och ek bänk skiva. Kakel är dock inte så lätt. Vad har ni valt?Såg att nån byggde Eksjö hus. Blir lite avis för dom har så fina hus .
    Vad går ert hus på?? vi ska oxå bygga nykelfärdigt orkar inte göra ett dugg
  • Mamasnest

Vi var på visning av ett Trivselhus idag. Visst var det jättefint och så, men herregud vad dyrt det var!! Huset var 160 kvm och gick lös på 2,5 milj. Sen tillkommer ju tomt, el, vatten osv. Det kommer ju att sluta på minst 3 milj, och såååå fint var det inte.
    Är det någon som vet hur priserna hos Mysesjöhus ligger?

The only certainty is that nothing is certain.
  • MaddeB

Morotsmamman: Ja du, inkl hus, braskamin, garage med carport, tomtjobb, VA, el, tomt, bredband, jordvärme och lite annat så räknar vi med ca 2,7-2,8milj. Och då gör vi inte ett endaste dugg själva mer än betala räkningarna .
    Vad ska ni bygga?

• Morots mamman
    MaddeB skrev 2006-10-21 17:08:06 följande:
    Morotsmamman: Ja du, inkl hus, braskamin, garage med carport, tomtjobb, VA, el, tomt, bredband, jordvärme och lite annat så räknar vi med ca 2,7-2,8milj. Och då gör vi inte ett endaste dugg själva mer än betala räkningarna .Vad ska ni bygga?
    Vi ska bygga ekeberg (eksjö)
  • linodin

Nu i November kommer vi skriva på tomten...Det tråkiga är att i januari till mars så kan man väl inte göra grunden för att det är tjäle i backen? Så vi kommer nog inte igång förrän i mars så inflyttning sker nog inte förrän tills hösten 2007...Synd tycker vi som vill köra igång nu!

Nån som vet mer om sånt?

• linodin

Kan tillägga att tomten inte är byggklar förrän i januari annars hade vi ju kört igång i december men tyvärr...

• Missboss

linodin: Mig veterligen så kan man gjuta på vintern men problemet är att det krävs mer jobb för grunden osv.. Det är betydligt mer besvärligt och många vill inte gjuta på vintern, sen får det inte vara för kallt när man gjuter för då tar inte sulan ihop.

• Missboss

*vinkar till MaddeB* Trevligt att se dig här

Svar på tråden Fler som bygger hus?