• bebismonster

Fika i Onsala

Eller vad säger ni tjejer vi ses idag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-10 10:02:39:
    Hej hej!!

Vi har förstått att tråden blivit aningens missvisande... Vi är inte Onsala bruttor ( nå en är det sen ett litet tag) Utan vi är ett gäng Göteborskor, som dagen då den nya tråden öppnades skulle ses i Onsala... varav vi var "vitsiga" o döpte den som det blev!!

• Svar på tråden Fika i Onsala
  • Mizty

God Morgon!

Tack snälla Maria för igår, för pysselplats & massa mumsmums  Vi kanske kommer tillbaka Flört Å tack alla andra för goda saker!!!

Katarina, vår skrivare heter MP800 om ni vill kolla in den oxå!

Jenny, den svarta pennan låg kvar när du åkt, så du får den när vi ses! det var så roligt att träffa dig igen Skrattande

Millou, ja, ja.. Jag ska fixa det Flört Men det rör sig om knappa 15:- Vilken tur att du kollade med LL om hon hade brödrost Oskyldig Men nu får du gå och "skälla" ut henne på Arkivet som sa att "det blir sååå fint" på det pappret!

Angelica, hoppas du hittar gardintyg idag! Och ja, jag ska skicka kontonr till dig oxå... Flört

Tulapn, hoppas din pappa blir bra snart! Såg att det lyste när jag åkte förbi efter jag släppt av Katarina! Hoppas du fått sova ordentligt i natt!

Alla, eller hur många det nu var som ville ha skärmaskin... Jag ska kolla det upp pris nästa vecka när vi kommer hem från Malmö!

Lina, om vi hinner så kanske vi svänger förbi er & kollar läget! Hör av mig! Sakande oxå dig igår

Kramizar

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Fröken Drutten

Hej hej!

Tack allihopa för igår, särskillt dig Maria som fick stå ut med att invaderas! Förvånad Och tack för allt gott! Var det jättestökigt sen när vi hade gått? Hoppas inte det. Tack för platsfickan, den kom verkligen väl till pass! Det var så kul och inspirerande. Jag vill sätta mig nu och fortsätta, men det finns ju lite grejer jag måste inhandla först... Räcka ut tungan Jag kanske härmar dig Maria med sånna där små julklappkort. Det var så sött!

Caroline; Ok, ska spana in den och de andra skrivarna och ikväll ska jag lägga fram förslaget till C Glad Men det brukar ju annars vara han som vill ha de bästa tekniska prylarna så han borde ju inte misstycka. Hoppas resan ner till Skåne blir lugn och skön! Kul med att se hur Lina har det, om det blir av! Och tusen tack för Trolltyg!!!! Den är jag så himla glad över

Maria/T; Tack för skjutsen igår! Jag hade ju tänkt ge dig pengar på hemvägen men så blev det ju inte när jag åkte med Caroline. Så jag tar också gärna ditt kontonummer. Har tyvärr inte kvar ditt sms med kontonumret.

Angelica; Kul att gå till frissan! Hoppas du blir nöjd! Har Wilhelms feber gått ner än?

Jenny; Du måste vara helt utpumpad idag du som inte hann sova varken på morgonen eller eftermiddagen. Hoppas du får tillfälle att vila idag!

Lina; Ja usch att behöva vänta så länge på köket! Kör ni på samma stuk som i Götet eller blir det helt annorlunda?

Maria/M; Har du fått tillbaka inspiretionen (gud jag är verkligen dålig på att stava) med julkorten ännu? Synd att det inte funkade riktigt som du hade tänkt för det känns som att det skulle kunnat blivit väldigt snyggt.

Kram kram

• Tulpan78

Hej

TAck så jättemycket för allt igår Maria!!!

Caroline om du såg det lysa här så kom du nog hem samtidigt som mig. Jag stupade i sängen så fort jag kom hem. Var nog inte hemma förrän närmare halv tolv tror jag.

I eftermiddag skall jag, Albin och min syster åka och hälsa på pappa. Det skall bli jättemysigt!

Jag kan skicka mitt kontonummer senare om ni så gärna vill, mne det är ju bara en tia. Är det itne bättre och ta det en anna gång?

Kram

• millou

Tulpan: Jag vill gärna betala direkt! Jag väntar på mail alltså.

Min inspiration kom tillbaka idag och jag har kört igång med julkorten på allvar. Det blir faktiskt riktigt bra...Glad

Kram

• LadyLee

Halloj!

Kikar in vid datorn nu när han är och tränar Tack för igår, suuuper trevligt!! Pasasde ju mig toppen att det var här så jag kunde vara med. Och Millou det var inte alls något att städa, ja även om det hade varit bomben så hade det inte gjort nåt...vi väntar ju besök i helgen så storstädning stod ändå på schemat.
    Vi ska ha två kompispar från Karlstad hit, två kockar med egen restaurang...ohhh prestationsångest jag?!

Var jätteskoj att så många kunde vara med igår, ja det var ju alla här i trakterna...bara Lina som saknades...och du är saknad!!

Jenny hoppas du inte känner dig alltför slutkörd idag!

Nu ska jag plocka ltie här hemma innan Julia går och lägger sig.

Kram på er

• Lina S

Det låter som ni hade supertrevligt igår. Gulligt att ni saknade mig, jag saknar ju er oxå

Katarina vi ska inte ha samma kök som i gbg. Detta blir högblanka vita luckor med rostfria vitvaror och ekbänkskiva och ekgolv. Kaklet kommer dock att vara samma fast ljusgrått istället. Sen ska vi ha en olivgrön fondvägg, blir det inte snyggt så målar vi bara den vit.

Idag har vi flytspacklat golvet, är det något ni visste att man kan göra? Jag har aldrig hört talas om det.

Lämnade in mina foto på gallerix idag för inramning. Blev inte samma som dig Angelica. Ramarna är i borstad stål och vi har ingen svart paspartå (skriver som det låter, vet att det inte stavas så)för jag tyckte att det såg konstigt ut. Fast det är ju svårt att se när man inte får se hela resultatet, dina är säkert jättefina. Det blev faktiskt billigare än jag trodde, typ 1400 för alla tre. Men det är ju fortfarande mycket pengar, men jag trodde som sagt att det var ännu dyrare. Alltså måste jag göra fler

Tulpan var det du som lämnade in förstoring ¨på onoff? Hur blev det? Har du fått dina från fuji angelica?

Jag måste ta mig i kragen och framkalla foto nu, har inte framkallat ett enda sen Elliot kom. Har aldrig framkallat digitalbilder för den delen heller, hur gör man rent praktiskt? Måste man bränna dem på en cd-skiva el gör man det bara via nätet direkt. Jag har ju säkert några hundra foto, måste man då markera ut varje foto för sig? Jag är ju bara för dum när det gäller sånt här, ni får ha överseende. Jag kan ju härleda phytogoras sats eller något så jag inte verkar så korkad

• LadyLee

Åhh nu suger det verkligen i pryltarmen när jag ser att man kan scanna in direkt från 35mm-negativ, tänk vad enkelt man kunde spara undan sina gamla foton då. *drömmer* Men en sån dyr skrivare tror jag aldrig kommer godkännas av "finansministern"

• LadyLee

Föresten Lina, vi framkallar våra via www.onskefoto.se men det finns flera andra sidor också. Man laddar upp de bilder man vill framkalla sen så finns det alternativ där man kan markera alla bilder så man slipper klicka i en och en. Bilderna kommer direkt hem i brevlådan tillsammans med faktura, supersmidigt!

Svar på tråden Fika i Onsala