• Marie J

Mcleods Döttrar

Någon som ser denna underbara serie???

brukar titta på den varje dag, men nu verkar det som om jag har missat nåt..?!?!

Vem är pappan till Claires bebis i magen? Är det Alex? Varför är det "hemligt"

Någon som vet??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 22:07:30:
    Tråden för oss som bara älskar denna underbara serie

Det är i huvudsak avsnitten på vardagarna som vi följer.... dom som går på 5:an 12.25

Det som har hänt nu är att Claire lämnat serien, efter en mycket tragisk bilolycka.
    Lisa som hon heter ville ha mer tid för musiken:
    www.lisachappellmusic.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 14:48:13:
    OBS! Denna tråd är INTE AVSEDD FÖR SPOILERS!!!

• Svar på tråden Mcleods Döttrar
  • caesar

men undra om hon får Daive tillslut efter alla omständigheter som vi fick höra i
    andra tråden
    för jag tror att Daive alldrig slutar att älska henne, och även Thess har nog endå
    en pason för han. Fast Nick är hennes solu maite (hur det nu stavas) men man kan ju även ha andra ,......

va tror du?

ღ Caesar och Diesels mam Gabbi ღ
  • Marie J

Ja, det låter ju inte helt orimligt faktiskt....Kanske för ett tag iaf. att dom blir tillsammans, men vad jag förstod så händer det ju en del som sagt...hmmm....

• caesar

ja jo värkligen.

men att dom blir i hop sen kan ju vara sånt dom skriver om till nästa kommande sesång.
    för det är nog i sesågn 7 eller 8
    hoppas bara att det sänds lääänge, älskar serien.

men kanske Alex är en kandidat oxå, dom va ju ihop förut

• Marie J

Njae, fast Alex måste ju bli ihop med Stevie tycker jag. Känns inte som om Tess & Alex passar så bra ihop tycker jag....
    Jag såg aldrig dom avsnitten då dom var tillsammans faktiskt,

Hoppas oxå serien håller på läääänge, fast ett problem är ju att jag snart börjar jobba, då kommer jag ändå missa alla avsnitt
    Får vänta tills nästa mamaledighet, hehe.... serien kanske börjat om från början då!?

• caesar

ja men då tar jag Alex mums va han är snygg och värkligen en man. Räcka ut tungan

men dom kommer på dvd på diskshop  och bra pris.
    nu har dom bara släpt första sesången och då kostade det 299kr för 11dvd skivor.
    det tycker jag är ett kanonbra pris.
    för dom andra som är från australien får man handla för 899kr och då svider det ordentligt.

fast det kanske är mer bakrundsmaterial i dom förstås.
    men endå då har man inget svens text.

ja du får bli mammaledig eller handla en video. så du spelar in på dagarna och kolla antinge kväll eller helgen. för på söndagar går ju nya avsnitten

• Marie J

Känns skönt att Tess gjorde Stevie till delägare faktiskt. Gillade inte Stevie i början, men nu gör jag det (det var väl lite så det var upplagt i programmet)
    Hoppas som sagt hon tar sitt förnuft till fånga o blir tillsammans med Alex sen oxå

• Jasusu

Jag missade lite.

Kane lämnade stevie såg jag, men hur fick hon tillbaka sin väska?
  • Marie J

Det som hände idag var att:

Dom hade liten middag för Nick & Tess o firade. Harry är jätteglad och tror att allt ska bli ett enda stort Ryan-imperium. Han betalade en massa nya grejer till gårdarna, men till slut sa Tess ifrån och berättade att Drovers kommer finnas kvar som det är, ingen sammanslagning alltså. Då blev Harry lite putt och ville att Tess skulle betala hälften av allt som han köpt. (b.l.a nytt stängsel)

Stevie & Kane skulle flytta o börja om på ny kula, så hon sålde opalerna och fick en hel del pengar. Killen som hon "snott" opalerna av kom och ville ha allt. men efter mycket bråk så hotade Kane honom, så förhoppningsvis så kommer han aldrig mer tillbaka.
    Stevie kom på Kane med att ha stulna bilar i garaget, så hon ville inte flytta med honom....
    bla bla bla bla bla... Stevie & Kane bråkade till o från i hela programmet, men till slut blev dom sams och skulle då flytta.

Kane skulle packa sina saker o hämta Stevie men han kom aldrig! (han hade väskan med pengarna) Hon trodde han hade snott alla pengar o sen stuckit.
    Stevie åkte tillbaka till Drovers, hon hade ingen annan stans att ta vägen.
    Så kom Tess med väskan till Stevie som Kane hade lämnat tidigare på dagen med lappen "Kanske nästa gång"

Tess hade ju problem med att kunna betala tillbaka pengar till Harry, så Stevie erbjöd att låna ut alla sina pengar till henne, men Tess erbjöd istället Stevie att bli delägare, vilket hon blev

• Jasusu

Det är väl inte Tess problem om Harry har valt att rusta upp hennes gård.

Eller hade de ett avtal?
    Tänkte han ta tillbaka allt om hon inte betalade?
    Vart ska hon och nick bo?
  • Jasusu

Nej Nick har inte dött..det var Claire som dog

Svar på tråden Mcleods Döttrar