• Anonym

Skulle ni gjort abort eller behållit barnet?

Jag vet att man inte kan bestämma åt någon annan men jag vill veta hur NI hade tänkt om ni var i samma situation. Jag förutsätter att ni tycker samma som jag dvs att abort är *ok* att göra...

Jag och min kille är snart 30 båda två. Vi har jobb båda två och bra ekonomi. Vi har varit tillsammans i 4 månader och är verkligen jättekära. Vi ska precis flytta ihop. Som det känns nu ser vi en framtid tillsammans och i den framtiden ingår även barn så småningom, säg om 2-3 år. MEN det är NU vi insett att vi väntar barn!

Nu vet vi inte hur vi ska göra? Visst är vi kära men vi KÄNNER ju inte varandra, vi har inte rest ihop, inte haft några större konflikter ännu, inte bott ihop... Tänk om vi behåller barnet och så funkar det inte? Eller om vi gör abort och så lever vi resten av livet ihop ändå- kan man leva med tanken på att man tagit bort det som kunde blivit ett av ens barn?

Hur skulle ni gjort i samma situation?

• Svar på tråden Skulle ni gjort abort eller behållit barnet?
  • Party of five

Håller med TeaSpoon! Tänk efter hur du känner för barnet, för ett förhållande kan spricka även om man varit lääänge tillsammans innan!

• Anonym

Då jag är emot abort till 100% så skulle jag behållt det!! Har aldrig gjort en abort & kommer ALDRIG att göra en heller!!

• gizmolina

Hej jag förstår ditt dilema men vad känner din kille? Jag har alltid varit emot abort.....men allt är inte svart eller vit...........
    för ca 3 år sedan ganska exakt så upptäckte jag att jag var gravid, detta var inte planerat.. o min kille sen 13 år tillbaka ville inte behålla det. Jag ville nog innerst inne men har alltid sagt att jag vill att mina barn ska ha 2 föräldrar som älskar dom.

Efter många tårar o diskutioner så beslutade vi gemensamt för att ta bort vår lill* ..............vi hant aldrig det för naturen skötte det själv o jag fick missfall i v 12.........jag är på sätt o viss glad över att det blev så, men jag saknar inte den lill* mindre för det! Men jag vet oxå att vårt beslut var gemensamt o det tycker jag är det viktigaste.

Mitt råd är prata o diskutera detta väg för o nack delar så tror jag nog att du o killen kan komma fram till en lösning.

Önskar er all lycka o vilket beslut ni än tar så tror jag att det kommer o bli bra så länge ni är överens.

Hoppas att jag inte gjort dej förvirrad nu.

Många kramar till er båda!

• DaCiss

Om jag känner att jag vill ha barn och jag antagligen kommer leva med denne man i framtiden också skulle jag behålla. Jag själv träffade min man och vi vart gravida efter bara 1 månad tillsammans. Vi har idag en jätte glad och fin son på 8 månader och väntar barn nr 2 i april

• pups

hur går det TS?
    DaCiss: fint sagt! härligt med folk som muntrar upp!

• Anonym

TS här... jag tror vi kör på det! Fast vi har nog inte fattat det riktigt än... vi letar ju bostad och min kille såg en annons om en bostadsrätt på 58 kvm... den verkade toppen innan vi insåg att vi ju kommer vara TRE till sommaren... och tre på 58 kvm är kanske liiiite trångt!
    Måste tacka för era svar, det har fått igång funderingarna (på ett positivt sätt) när man läser om alla olika öden... vi har verkligen vägt för och emot och jo, vi ser oss själva som en liten familj i framtiden!

• MikkisPikkis

Så roligt!! Klart det är lite ovant i början men snart så trivs niii!

Grattis=)

• gizmolina

Jag är glad för er skull, finns bara viljan så ska ni se att det går hur bra som helst. Önskar er all lycka. Det kanske inte är en dans på rosor men dom är värda allt besvär.

Måste erkänna att jag är lite avundsjuk på er...jag skulle oxå vilja ha en liten knodd. men min tid kommer väl! Många kramar till er!

• DaCiss

Så glad jag blev för er skull Jag kan ju även tillägga att vi båda även är gifta idag Och det är lite litet med 58 kvadrat. Vi bor nu på 56 och flyttar om någon månad till större. Det funkar helt enkelt inte!

Lycka till i framtiden och grattis till magen

Svar på tråden Skulle ni gjort abort eller behållit barnet?