• Anonym

Skulle ni gjort abort eller behållit barnet?

Jag vet att man inte kan bestämma åt någon annan men jag vill veta hur NI hade tänkt om ni var i samma situation. Jag förutsätter att ni tycker samma som jag dvs att abort är *ok* att göra...

Jag och min kille är snart 30 båda två. Vi har jobb båda två och bra ekonomi. Vi har varit tillsammans i 4 månader och är verkligen jättekära. Vi ska precis flytta ihop. Som det känns nu ser vi en framtid tillsammans och i den framtiden ingår även barn så småningom, säg om 2-3 år. MEN det är NU vi insett att vi väntar barn!

Nu vet vi inte hur vi ska göra? Visst är vi kära men vi KÄNNER ju inte varandra, vi har inte rest ihop, inte haft några större konflikter ännu, inte bott ihop... Tänk om vi behåller barnet och så funkar det inte? Eller om vi gör abort och så lever vi resten av livet ihop ändå- kan man leva med tanken på att man tagit bort det som kunde blivit ett av ens barn?

Hur skulle ni gjort i samma situation?

• Svar på tråden Skulle ni gjort abort eller behållit barnet?
  • Junibarn

Min sambo och jag hade bara träffats i lite drygt 5 månader då jag slutade med p-piller och jag ångrar inte det en sekund. Kände tidigt att allt var så "rätt" med honom så vi satsade fullt på en gång. TROR (för man kan aldrig VETA)du att han är mannen du vill leva med så hade jag absolut behållt barnet.
    Lycka till!

• Lilla Lina

Jag är för abort men inte som preventivmedel... Därmed anser jag att ni ska behålla det. Om du nu tror att pappan kommer ta sitt ansvar även om det tar slut... Men känner ni inte att ni vill ha barn så e det bara taskigt att behålla det...

• Kryztina

jag säger: go for it!
    bara för att man har barn behöv er man inte sluta leva!!

• Ead

Jag blev gravid efter 5 veckor!! Idag är hon 2,5 år!

• Bella Bus

Ni ska göra det ni känner är rätt för er. Vad säger din magkänsla? Min syster blev gravid efter ett halvår med sin sambo, den 3 januari är det dags. Min sambo bror och hans tjej blev gravide efter 4 ,ånader osm ni, samma dag de flyttade ihop fick de veta det. För dem är det dags 22 februari. Summa summarum är de alla mycket lyckliga nu!

Lycka till vad ni än bestämmer er för. OBS har inte läst hela tråden

• Anonym

Gör som det känns rätt! Och ska man prata om lägenhetsstorlek etc... Visst förstår jag att det inte känns så aktuellt att köpa en mindre lägenhet i det här läget men sååå litet är det faktiskt inte. Tycker vi som bor med barn i en tvåa på 55 kvm utan planer på snar flytt och känner flera i vår sits.

• Dynah

Hrm...jag blev gravid efter 1 månad....men vi ville båda ha barnet. Visst har det varit (och ÄR) tufft nu, vi håller på att lära känna varandra ännu men som du skrev, JAG skulle aldrig klarat av en abort och sen fortsätta vara tillsammans med honom.

• MansonDust

Jag skulle behållt barnet.

• Sanna 30

Jag skulle också ha behållit barnet. Hur det än går så tror jag absolut inte att ni kommer att ångra ett sådant beslut. Däremot det motsatta beslutet är det stor risk att ni senare ångrar.
    Lycka till!

Svar på tråden Skulle ni gjort abort eller behållit barnet?