• Anonym

Skulle ni gjort abort eller behållit barnet?

Jag vet att man inte kan bestämma åt någon annan men jag vill veta hur NI hade tänkt om ni var i samma situation. Jag förutsätter att ni tycker samma som jag dvs att abort är *ok* att göra...

Jag och min kille är snart 30 båda två. Vi har jobb båda två och bra ekonomi. Vi har varit tillsammans i 4 månader och är verkligen jättekära. Vi ska precis flytta ihop. Som det känns nu ser vi en framtid tillsammans och i den framtiden ingår även barn så småningom, säg om 2-3 år. MEN det är NU vi insett att vi väntar barn!

Nu vet vi inte hur vi ska göra? Visst är vi kära men vi KÄNNER ju inte varandra, vi har inte rest ihop, inte haft några större konflikter ännu, inte bott ihop... Tänk om vi behåller barnet och så funkar det inte? Eller om vi gör abort och så lever vi resten av livet ihop ändå- kan man leva med tanken på att man tagit bort det som kunde blivit ett av ens barn?

Hur skulle ni gjort i samma situation?

• Svar på tråden Skulle ni gjort abort eller behållit barnet?
  • Fia Lundbom

Hej!
    Svår sits det där...
    Jag skulle nog ge det en chans...

Funkar det inte med din kille så skulle barnet få växa upp med skilda föräldrar - men det är så vanligt och inte något konstigt i sig...
    Gör det som känns rätt för dig.

Jag har varit ensamstående mamma i tolv år.. det har gått bra

Lycka till
    Fia

• Tjohalia

jag hade behållit barnet.
    Solskenshistoria:
    När mina föräldrar hade varit tillsammans i två månader (mamma var 16 år och pappa var 18) blev mamma med barn, min syster föddes när mamma var 17, två år senare kom min bror och ytterligare 12 år senare kom sladdisen, jag. Nu har dom varit gifta i över 30 år och var dessutom ganska unga när dom träffades.

• LouiseL

När väl ditt barn har kommit kommer du inte att ångra dig en sekund!!!
    Men så tänker jag!!!
    Hoppas att det kommer att gå bra för dig!!

Kramar Louise

• jeannette

förrut var jag för aborten OBS jag menar för abort i mitt liv.om jag hade typ blivit gravid o det var oplanerad.då hade jag gjort abort om det inte var planerad menar jag ..sedan att andra gör det det respeterar jag.

Men nu när jag har Destiny, hon är mitt allt meningen med livet, min kärlek min ängel...mi vida mi TODO...

efter det jag uppleve nu..allt detta kärlek som är så stor som jag inte visste att jag hade så mycket kärlek att ge...den här kärlek har inte mått den bara växer o växer det är otrolig...ingen stop..

alltså om jag blev gravid nu efter att jag har upplevd detta med destiny...nej , jag skulle inte göra abort.

*************''OBSSSSSSSSSS******

Detta är min tycke!

• shelbynick

Jo d ä klart att du måste välja själv..
    ja å min pojkvänn hade knappt vart ihop i två månader när ja blev gravid..
    men vi bestämde oss för att behålla det...

• isabell22

jag hade behållt barnet

• Girlfriend in a coma

Vi hade inte varit tillsammans så länge (ett halvår ungefär) när vi blev oplanerat gravida och vi valde att behålla barnet. Vi var och är fortfarande fullkomligen övertygade om att vi är så rätt för varandra som man kan bli, vårt största bekymmer var ekonomin och arbetsplanerna (jag hade just tagit högskoleexamen och sökte jobb). Vi såg det dock som att vi hade nio månader på oss att göra situationen så bra som möjligt och det har vi lyckats jättebra med. Jag tror jag hade behållt barnet i ert läge eftersom man ju aldrig vet hur lång tid det tar tills nästa chans om man ens får någon. Vi tyckte att det ultimata hade varit att vänta två tre år men det blir ju inte alltid som man tänkt sig och hade vi väntat hade det kanske ändå inte fungerat direkt.

• Snodden

Min väninna gjorde abort trots att allt var bra i deras förhållande, de hade varit tillsammans länge och visste att de ville ha barn senare i livet. De kände bara att de inte upplevt allt de ville uppleva innan de blev föräldrar. Nu har de fått en dotter, typ fyra år senare och är jättelyckliga att de väntade.

• Ung kvinna

Det är svårt att säga vad man skulle ha gjort i din situation, om man inte har varit där. Men jag brukar tänka att man ångrar ju aldrig att man fött ett barn? Försök att tänka hur det skulle vara om det inte fungerade.
    Om du skulle vara ensamstående osv. Om ni får ett barn, så är det ju inte längre du och han, utan då är ni 3.
    Vad är det värsta som skulle kunna ske?
    Rannsaka dig själv i lugn och ro och ta reda på vad DU egentligen känner.Inte vad ni känner tillsammans.

Svar på tråden Skulle ni gjort abort eller behållit barnet?