• Esterella

Marsvin

Jag har tänkt att skaffa marsvin till mina barn, en hona och en hane i två burar.
    Vad jag vet så kan man ha 2 honor tillsammans men 2 hanar, går det? Eller blir det slagsmål?

Vi hade tänkt att para hanen och honan för att behålla en hona och sen ge dom andra till djuraffären.
    Det är rexmarsvin.

Det bästa sättet att glömma dina problem är att gå i för trånga skor
  • Svar på tråden Marsvin
  • Koff

Jaha, men då bör det inte vara någon fara. Jag är så hispig med mina djur så jag ringer veterinären för minsta lilla grej.

• Taggtroden

Hella78, tack för upplysningen!

• Hella78

jag ska se om jag hitta mina papper i mån så ska jag skriva ner vad som är bra o veta o lite så. om ni vill ha det jag letar inte i onödan

• Splach

kanske var det mitt Marsin dog av då?

Fast han mådde aldrig dåligt eller var dålig i magen, utan en dag låg han bara där, däremot tror jag han hade diabetes eller något i den stilen..
    hade en 500ml flaska med vatten till han och kaninen, den var alltid slut på kvällen, fast jag fylde på, på morgonen, nu är den flaskan inte ens halvtom på kvällen, och då har jag två kaniner..

• Koff

Hella78

Ja det vore jättesnällt om du ville göra det.

• Hella78

ok jag ska se om jag hittar dom. nu måste jag mata min kattunge har en på 4 v som har en mamma som inte har någon mjölk. un dra om man kan säga sådan matte sådan katt, jag hade inte heller mjölk nämligen.

• Koff

Hella78

Djuren blir som deras mattar och hussar vet du väl.

• Vargtass

Jag hade en kanin som tog död på sin burkompis som var marsvin. Det var inget kul. Vissa kaniner (inte alla) är väldigt och överdriven könsdrift eller kan en del vara otroligt revirtänkande. Det sista var nog problemet här. Märkte tyvärr inget förrän det var försent. Hade två marsvin med kaninen och det andra som klarade sig lyckades jag i tid och rädda...  

Svar på tråden Marsvin