• Esterella

Marsvin

Jag har tänkt att skaffa marsvin till mina barn, en hona och en hane i två burar.
    Vad jag vet så kan man ha 2 honor tillsammans men 2 hanar, går det? Eller blir det slagsmål?

Vi hade tänkt att para hanen och honan för att behålla en hona och sen ge dom andra till djuraffären.
    Det är rexmarsvin.

Det bästa sättet att glömma dina problem är att gå i för trånga skor
  • Svar på tråden Marsvin
  • Koff

Ok, tråkigt att det gick så illa för marsvinet.

• Vargtass

Ja, när jag kom hem så jagade kaninen marsvinet som levde. Aggressivt tror jag? Det såg iaf väldigt illa ut och då låg det andra marsvinet redan död i buren. Kan ju ha varit en form av lek från kaninens sida? Som stressade ihjäl det stackars marsvinet? Så jag är bara glad att jag kom hem just då, så ja kunde rädda ett. Men självklart synd att jag inte hann rädda båda...

• Vargtass

Ja, det var läskigt! En riktig monsterkanin....

• Metropolis Diana

Var är kaninen nu då?

• xxSilvaxx

Hej

>>>>Definitivt Off topic

• mamajoh

jag har två marsvinshanar och det funkar jättebra att ha dom tillsamans tycker jag!

• xxSilvaxx

Men men... mitt inlägg bara försvann??

Och inte fått några klagomål på det vad jag kan se?? hmmm

• Esterella

Nu så har iallafall marsvinen kommit hem och dom är så underbart söta, och dom tycker om varandra så mycket, ligger och sover ihop och så.
    Det känns lite hemskt att sära på dem så dom får vara ihop tills honan blir parad och tills det börjar närma sig att föda, då får hon vara själv och sen spar vi en hona och en hane som sällskap åt dem.

Det bästa sättet att glömma dina problem är att gå i för trånga skor
  • Metropolis Diana

Låter fint det, då får ni lika många som jag okså kommer ha förmodligen. har två hannar nu och en hona. Ska para henne och spara en dotter åt henne som sällskap.

• Vargtass
    Metropolis Diana skrev 2006-11-02 19:42:36 följande:
    Var är kaninen nu då?
    Det är många år sen och kaninen lever inte längre. men när han levde fick han bo ensam...
Svar på tråden Marsvin