• Pixxxy

Fejk-konton!

Finns en person eller flera som gillar min sida tydligen... MEN inte vill vara offentliga.
    Förut var det mycket gäster och nu när jag skaffade plustjänsten - så trodde jag att jag skulle slippa detta spring... MEN då skaffar personen/personerna såkallade "fejk-konton" - alltså reggar en användare och tar bort den direkt när de kollat min sida.
    Jag är övertygad om vem en av personerna är men hur ska man kunna bevisa det?
    Finns det ingen begränsning över hur många användare en person kan ha eller är det fritt fram att göra såhär?
    Känns så fruktansvärt tråkigt bara.... OCH IRRITERANDE!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 15:28:40:
    Well vi kan ta bort tråden:)

• Svar på tråden Fejk-konton!
  • gealach

Tja, här ser man ju bara det jag sagt hela tiden, man är inte säker på folk bara för att de har ett konto och är inloggade. Alltså - ha ingen bild eller text som du inte kan visa för vem som helst.

• Malllis

Pixxiegirl: Ja, jag vet inte längre vad man ska ta sig till för att det ska sluta. Jag är uppriktigt sagt jävligt trött på det nu.
    Och tragiskt nog, är ju att en anmälan om trakasserier verkar vara värt lika mycket som om ett glas mjölk har blivit stulet. Blir så irriterad!

• Malllis
    jenesaispas skrev 2006-11-02 09:41:21 följande:
    Tja, här ser man ju bara det jag sagt hela tiden, man är inte säker på folk bara för att de har ett konto och är inloggade. Alltså - ha ingen bild eller text som du inte kan visa för vem som helst. gealach.bilddagboken.se
    Men det handlar väl inte om att vi har bild eller text på våra sidor? Fine, vill personen ifråga ha reda på något, ta reda på det med ditt eget konto, istället för att göra otaliga konton som dessutom raderas direkt efter besöket.
  • Pixxxy
    Gelach: Nej det kanske man inte borde ha men det BORDE inte behöva vara så här när det fungerar bättre på andra sidor... Snart får man ju blockera alla utom ens vänner men hur kul vore det? Man vill ju gärna prata och lära känna TREVLIGA människor här oxå!
  • Malllis

Pixxiegirl: Ja, man är ju ändå med här för att lära känna andra i samma situation...

• gealach
    Malllis skrev 2006-11-02 09:42:32 följande:
    Tja, här ser man ju bara det jag sagt hela tiden, man är inte säker på folk bara för att de har ett konto och är inloggade. Alltså - ha ingen bild eller text som du inte kan visa för vem som helst. gealach.bilddagboken.seMen det handlar väl inte om att vi har bild eller text på våra sidor? Fine, vill personen ifråga ha reda på något, ta reda på det med ditt eget konto, istället för att göra otaliga konton som dessutom raderas direkt efter besöket.
    Det gör det väl visst? Något är det väl som personen är ute efter, eftersom h*n fortsätter gå in och kika? Jag drar bara paralleller till ala diskussioner om "gäster", där folk blir skogstokiga för att de inte vet vem som varit inne. Jag kan inte förstå varför man ojar sig över det när man valt att lägga ut både bilder och information om sig själv, på ett ställe som Internet. Det jag har försökt säga i alla alla sådana diskussioner är att man faktiskt inte kan lita på alla som har registrerade användarkonton heller - som i det här fallet, uppenbarligen. Blir lite trött på alla som tycker att det är "safe" bara för att de ser ett användarnamn och en presentationsbild, som ju inte alltid föreställer en person, ens.
  • Mysis nr1

karl: det finns dataprogram som kan räkna ut det där vned sista siffrorna, alltså så det stämmer.  Dock kan man ju fuska ändå tyvärr.

• gealach
    pixxiegirl skrev 2006-11-02 09:43:34 följande:
    Gelach: Nej det kanske man inte borde ha men det BORDE inte behöva vara så här när det fungerar bättre på andra sidor... Snart får man ju blockera alla utom ens vänner men hur kul vore det? Man vill ju gärna prata och lära känna TREVLIGA människor här oxå!
    Det är mycket som "borde" vara på ett visst sätt här i världen. Jag tror inte att det går att komma undan problemet, tyvärr, oavsett hur bra en sida är. Så det enda man kan säga är väl att det man inte kan låta vem som helst se och läsa, det ska man inte lägga ut.
  • Malllis
    jenesaispas skrev 2006-11-02 09:46:04 följande:
    jenesaispas skrev 2006-11-02 09:41:21 följande: Tja, här ser man ju bara det jag sagt hela tiden, man är inte säker på folk bara för att de har ett konto och är inloggade. Alltså - ha ingen bild eller text som du inte kan visa för vem som helst. gealach.bilddagboken.seMen det handlar väl inte om att vi har bild eller text på våra sidor? Fine, vill personen ifråga ha reda på något, ta reda på det med ditt eget konto, istället för att göra otaliga konton som dessutom raderas direkt efter besöket. Det gör det väl visst? Något är det väl som personen är ute efter, eftersom h*n fortsätter gå in och kika? Jag drar bara paralleller till ala diskussioner om "gäster", där folk blir skogstokiga för att de inte vet vem som varit inne. Jag kan inte förstå varför man ojar sig över det när man valt att lägga ut både bilder och information om sig själv, på ett ställe som Internet. Det jag har försökt säga i alla alla sådana diskussioner är att man faktiskt inte kan lita på alla som har registrerade användarkonton heller - som i det här fallet, uppenbarligen. Blir lite trött på alla som tycker att det är "safe" bara för att de ser ett användarnamn och en presentationsbild, som ju inte alltid föreställer en person, ens. gealach.bilddagboken.se
    Men jag tex, har blockerat gäster på min sida, så därför måste man ha ett registrerat konto för att kolla min sida. Är det fel av mig då?
    Jag är ändå medlem här för att lära känna andra personer i samma situation som mig, alltså gravida och föräldrar, därför tycker inte jag att jag ska behöva blockera alla användare utom mina "vänner", för då får jag aldrig chansen att lära känna andra.
    Sen att jag ALDRIG uppdaterar min sida, den ser exakt likadan ut som den gjorde när jag blev medlem om innan allt detta började. Jag skriver inget om min graviditet eller liknande, men ändå besöker personen min sida flera gånger per dag.
    Både jag och pixxiegirl har ändå bett personen ifråga att låta oss vara ifred - vilket inte respekteras, och det har förekommit polisanmälningar. Ska vi alltså behöva gå så långt att VI flyttar på oss?! Vi har ändå inte gjort personen något, men på dig låter det som om vi är lika illa.
    Självklart är det aldrig SAFE när en person har en användare, men den här personen skapar ingen användare med presentation osv, utan bara massa löjliga bokstäver och sedan tar bort användaren efter att ha besökt våra sidor och våra bekantas sidor. Och sen, upprepas samma sak dagen efter.

Det vi undrar är ändå vad vi kan göra för att det ska få ett slut, eftersom vi vet precis vem personen är osv...
Svar på tråden Fejk-konton!