jenesaispas skrev 2006-11-02 09:46:04 följande:
jenesaispas skrev 2006-11-02 09:41:21 följande: Tja, här ser man ju bara det jag sagt hela tiden, man är inte säker på folk bara för att de har ett konto och är inloggade. Alltså - ha ingen bild eller text som du inte kan visa för vem som helst. gealach.bilddagboken.seMen det handlar väl inte om att vi har bild eller text på våra sidor? Fine, vill personen ifråga ha reda på något, ta reda på det med ditt eget konto, istället för att göra otaliga konton som dessutom raderas direkt efter besöket. Det gör det väl visst? Något är det väl som personen är ute efter, eftersom h*n fortsätter gå in och kika? Jag drar bara paralleller till ala diskussioner om "gäster", där folk blir skogstokiga för att de inte vet vem som varit inne. Jag kan inte förstå varför man ojar sig över det när man valt att lägga ut både bilder och information om sig själv, på ett ställe som Internet. Det jag har försökt säga i alla alla sådana diskussioner är att man faktiskt inte kan lita på alla som har registrerade användarkonton heller - som i det här fallet, uppenbarligen. Blir lite trött på alla som tycker att det är "safe" bara för att de ser ett användarnamn och en presentationsbild, som ju inte alltid föreställer en person, ens.
gealach.bilddagboken.seMen jag tex, har blockerat gäster på min sida, så därför måste man ha ett registrerat konto för att kolla min sida. Är det fel av mig då?
Jag är ändå medlem här för att lära känna andra personer i samma situation som mig, alltså gravida och föräldrar, därför tycker inte jag att jag ska behöva blockera alla användare utom mina "vänner", för då får jag aldrig chansen att lära känna andra.
Sen att jag ALDRIG uppdaterar min sida, den ser exakt likadan ut som den gjorde när jag blev medlem om innan allt detta började. Jag skriver inget om min graviditet eller liknande, men ändå besöker personen min sida flera gånger per dag.
Både jag och pixxiegirl har ändå bett personen ifråga att låta oss vara ifred - vilket inte respekteras, och det har förekommit polisanmälningar. Ska vi alltså behöva gå så långt att VI flyttar på oss?! Vi har ändå inte gjort personen något, men på dig låter det som om vi är lika illa.
Självklart är det aldrig SAFE när en person har en användare, men den här personen skapar ingen användare med presentation osv, utan bara massa löjliga bokstäver och sedan tar bort användaren efter att ha besökt våra sidor och våra bekantas sidor. Och sen, upprepas samma sak dagen efter.
Det vi undrar är ändå vad vi kan göra för att det ska få ett slut, eftersom vi vet precis vem personen är osv...