• Pixxxy

Fejk-konton!

Finns en person eller flera som gillar min sida tydligen... MEN inte vill vara offentliga.
    Förut var det mycket gäster och nu när jag skaffade plustjänsten - så trodde jag att jag skulle slippa detta spring... MEN då skaffar personen/personerna såkallade "fejk-konton" - alltså reggar en användare och tar bort den direkt när de kollat min sida.
    Jag är övertygad om vem en av personerna är men hur ska man kunna bevisa det?
    Finns det ingen begränsning över hur många användare en person kan ha eller är det fritt fram att göra såhär?
    Känns så fruktansvärt tråkigt bara.... OCH IRRITERANDE!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 15:28:40:
    Well vi kan ta bort tråden:)

• Svar på tråden Fejk-konton!
  • Apif la deuxième

Du kanske bara är paranoid.

• Pixxxy

Apif la deuxiéme: Ja jag kanske är det.. och du kanske är grälsjuk.

• Malllis
    Apif la deuxième skrev 2006-11-03 10:46:28 följande:
    Du kanske bara är paranoid.
    Men det var väl ändå en ganska onödig kommentar?
  • Apif la deuxième

Hade jag varit grälskuk hade jag kommit med nåt betydligt bättre än så...

Jag tycker bara att om man är så jääävla rädd för att folk ska se vad man skrivit, då ska man ite skriva nåt alls, inte lägga upp några bilder alls, och framförallt ite GNÄLLA sen för att folk tar sig in och toittar på dom.

• Apif la deuxième

Det skulle stå grälsjuk, inte grälskuk

• Pixxxy
    Apif la deuxième: Nej det har du rätt i men vad gör man om en person även utger sig för att vara andra.. lägger upp bilder och skriver en text osv. Man vill ju trots allt vara trevlig mot folk som skriver och inleder en konversation. Det slutar ju med att man misstänker folk till att vara såna så fort de är lite hemliga.
    Jag blir inte sur om det är människor som väljer det alltså.. detta handlar i princip om en person som jag har blockerad och trodde jag skulle slippa när jag skaffade plus (då jag ej tar emot gäster på min sida).... 
  • Apif la deuxième

Men huuuur kan du veta att det är den personen? Känner man sig förföljd så blir man ju lätt paranoid och du kanske bara inbillar dig att det finns nån som skapar massa konton och bara är ute efter att sätta dit dig för nåt...

Menar inte att låta taskig men man ser hela tiden samma sak på FL, folk som säger sig veta att det finns nån som gör fejkkonton och stalkar dem och så. Men det är bara redaktionen som har tillgång till IPnummer, alla vi andra kan bara spekulera.

• Pixxxy
    Apif la deuxième : Det är så enkelt att denna person råkar besöka en annans tjejs sida vid exakt samma tidpunkt. Denna tjej som hon även besöker har X försökt nå via telefon/sms osv och trakasserat. Det har varit mycket strul med denna tjej och det har även varit polis inblandat.
    Jag kan förstå att det låter mysko och jag vet att det varit mycket snack om dessa gästkonton osv. Men tro mig - vi vet att det är hon.
  • janne j

Antigen så får du byta användarnamn och avidentifiera din sida eller så får du spärra så att ingen förutom de du själv godkänner får gå in på din sida annars kan du inte göra så mycket

• smultronbubbla

En del är läskigt spydiga.
    Kan inte en tråd vara utan otrevligheter någon gång?

Nu har TS, ett för sig, stort problem. (jag skulle också tycka att det var obehagligt) Låt henne få hjälp av folk som bryr sig istället, det ska väl inte vara så svårt att respektera? Eller är det viktigt att få komma med en spydig kommentar?

Svar på tråden Fejk-konton!