• Pixxxy

Fejk-konton!

Finns en person eller flera som gillar min sida tydligen... MEN inte vill vara offentliga.
    Förut var det mycket gäster och nu när jag skaffade plustjänsten - så trodde jag att jag skulle slippa detta spring... MEN då skaffar personen/personerna såkallade "fejk-konton" - alltså reggar en användare och tar bort den direkt när de kollat min sida.
    Jag är övertygad om vem en av personerna är men hur ska man kunna bevisa det?
    Finns det ingen begränsning över hur många användare en person kan ha eller är det fritt fram att göra såhär?
    Känns så fruktansvärt tråkigt bara.... OCH IRRITERANDE!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 15:28:40:
    Well vi kan ta bort tråden:)

• Svar på tråden Fejk-konton!
  • Pixxxy
    smultronbubbla: Tack så jättemycket för de värmande orden! :) Glad
  • smultronbubbla

pixxiegirl

Det var så lite

• Apif la deuxième

Smultronbubbla: en del är läskigt skenheliga...

• Chilimon

pixxiegirl, pojkvännen gamla ex kanske? JAg hade problem med min sambos ex i 10 månader, fucking irriterande

• Pixxxy

Chilomon: Nej faktiskt inte.. det är kompisens ex´s nya tjej.. :P  Det du... hehe.
    Kan ju säga att hon är ännu värre på min kompis.
    Kontaktar henne genom att låtsas vara andra.

• Chilimon

Vissa människor har visst en sån störning, hon som jag hade efter mig hade ny pojkvän, ring på fingret och bebi i magen och var trots det tvungen att kolla mig. Nån sorts sjuk besatthet hade hon av mig. Det enda som hjälpte var att jag tog bort min lunar och har inte skapat nån ny. Numera svarar jag aldrig på skyddat nummer eller på nummer som jag inte känner igen.

Man undrar ju vad det är för fel på folk!
    Hoppas det löser sig pixxiegirl

• Alvarsson

Istället för å spärra så att ingen kan gå in å kika hos dej så kan du ju ge tillträde till dom som du vill bara...om du fattar vad jag menar!!

• Pixxxy

Japps jag gjorde så nu men samtidigt känns det tråkigt att andra människor som säkert är trevliga inte kan besöka den...
    Men men:)

• trötter22

varför stör sig folk på att gäster tittat in på deras sida? när jag e på jobbet så brukar jag inte logga in. finns ju ingen anledning heller att logga in om man inte tänker svara på något inlägg.

• Pixxxy

trötter22: OM du läser lite mer i tråden så förstår du att det ej handlar om gäster...

• Roisin Dubh

Internet är internet, det är inget privat vardagsrum.

Man kan dock spärra sin sida så endast de man har i adressboken eller de med lösenord kommer in. Vill man inte det får man acceptera att sidan är öppen för besökare man inte kan kontrollera.

Vad exakt är det som är så hemskt med att någon man är ovän med går in på presentationen? Vad har man där som kan skada en? Lämnar man ut känslig information som kan skada en om det kommer i fel händer bör man nog tänka över hur man presenterar sig. Annars...vad kan hända rent konkret om en ovälkommen person besöker dig? Absolut ingenting! Såvida man inte låter sig provoceras och därmed själv gör det till ett problem.

◄ I am not your autumn moon, I am the night! ►
  • Pixxxy
    Roisin Dubh: Japps håller med i det du skriver MEN denna person har öppet trakasserat personer IRL.. och har polisanmälan på sig för det.
    Men jag gjorde till slut så att jag endast har för mina vänner numera men det känns lite tråkigt.
  • Roisin Dubh

Jo jag förstår att det känns tråkigt men det är enda sättet om man tvunget vill undvika ovälkomna besökare.

Vad en person gjort utanför FL har ingen betydelse här. Man kan jämföra det med att besöka en konsert. Man vet inte vem man kanske möter på plats men man kan inte kräva att de som anordnat konserten ska kasta ut någon som inte gjort något just där och då.

◄ I am not your autumn moon, I am the night! ►
Svar på tråden Fejk-konton!