• Pixxxy

Fejk-konton!

Finns en person eller flera som gillar min sida tydligen... MEN inte vill vara offentliga.
    Förut var det mycket gäster och nu när jag skaffade plustjänsten - så trodde jag att jag skulle slippa detta spring... MEN då skaffar personen/personerna såkallade "fejk-konton" - alltså reggar en användare och tar bort den direkt när de kollat min sida.
    Jag är övertygad om vem en av personerna är men hur ska man kunna bevisa det?
    Finns det ingen begränsning över hur många användare en person kan ha eller är det fritt fram att göra såhär?
    Känns så fruktansvärt tråkigt bara.... OCH IRRITERANDE!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 15:28:40:
    Well vi kan ta bort tråden:)

• Svar på tråden Fejk-konton!
  • Pixxxy

Gealach Gealach : Du förstår inte alls vad jag menar va? Det handlar INTE om att jag inte vill att personer ska kolla min sida så länge de gör det med sin användare ELLER som gäster. Det är när man skaffar så kallade låtsaskonton och sen tar bort dem OCH Inte minst gör en sida med bilder osv och låtsas vara en person som de inte är  -  för att få kontakt med en....

Ta inte illa upp men du verkar inte så data/teknik-kunnig så jag tror inte riktigt du har koll på vad man kan använda sig av för metoder på sidor för att undvika såna här problem. För de finns faktiskt och det är inte särskilt krångligt!

• gealach
    pixxiegirl skrev 2006-11-02 09:52:02 följande:
    Gealach : Du förstår inte alls vad jag menar va? Det handlar INTE om att jag inte vill att personer ska kolla min sida så länge de gör det med sin användare ELLER som gäster. Det är när man skaffar så kallade låtsaskonton och sen tar bort dem OCH Inte minst gör en sida med bilder osv och låtsas vara en person som de inte är  -  för att få kontakt med en.... Ta inte illa upp men du verkar inte så data/teknik-kunnig så jag tror inte riktigt du har koll på vad man kan använda sig av för metoder på sidor för att undvika såna här problem. För de finns faktiskt och det är inte särskilt krångligt!
    Ta inte illa upp du heller, men du får skriva lite tydligare vad det är du menar i så fall. Dessutom vet du ingenting om vad jag kan och inte kan, det har jag nämligen inte talat om på min sida, men det kanske jag skulle göra...

Grejen är att man kommer inte ifrån att folk skapar fejkkonton, det gör de till och med på sidor där man måste uppge personnummer, vilket jag både sett och råkat ut för.
  • Pixxxy
    Gealch: Jag hade frågat angående möjligheter till att kunna spärra osv om jag ej visste - men nu efterlyser jag ju hjälp från själva sidan med sånt.
    Ja det går alltid att sno andras personnr men då har man iaf försvårat för personen i fråga. OCH om det fortsätter med sånt så kan man komma åt problemet med en polisanmälan genom att man även jämför IP-nummer osv. Har själv fått hjälp med detta på en annan sida. Men du har rätt i att du inte kunde veta... Vi är dock "proffs" på att försöka bli av med denna person haha.
  • Mammanseko

Meh! Har inte folk bättre saker för sig?

• Malllis
    IssaPissa skrev 2006-11-02 10:01:37 följande:
    Meh! Har inte folk bättre saker för sig?
    Tragiskt nog har nog inte personen ifråga det...
  • gealach
    pixxiegirl skrev 2006-11-02 10:00:58 följande:
    Gealch: Jag hade frågat angående möjligheter till att kunna spärra osv om jag ej visste - men nu efterlyser jag ju hjälp från själva sidan med sånt.Ja det går alltid att sno andras personnr men då har man iaf försvårat för personen i fråga. OCH om det fortsätter med sånt så kan man komma åt problemet med en polisanmälan genom att man även jämför IP-nummer osv. Har själv fått hjälp med detta på en annan sida. Men du har rätt i att du inte kunde veta... Vi är dock "proffs" på att försöka bli av med denna person haha.
    Visst är det tråkigt att det är jobbigt att bli av med ett pucko, det har vi alla råkat ut för.

Men det jag gjorde var att dra paralleller till snacket om gäster. Det bästa sättet att få en person att tröttna är ju trots allt att se till att det inte finns något att läsa eller se.

Men det är ju bra att du är så duktig att du kan avhjälpa det, lycka till.
  • Pixxxy
    Gealach: Det jag kan är att jag vet vad det finns för metoder till att undvika sånt här på sidor - men det hjälper väl inte mig här? Jag vill bara att FL tar tag i problemet helt enkelt... Du behöver ju inte vara spydig. Och JA det bästa är att inte skriva nåt på sin sida eller ha några "smaskiga bilder" osv. Men hjälper det?
  • Karl

pixxiegirl: "Karl: Ja det tror jag faktiskt och man skulle vara tvungen så skulle folk göra det - dels för att det krävs på många andra sidor och man sitter väl inte manuellt och räknar?! Hoppas du inte menade allvar med att du tror att man gör det?

Det var ju det som var min poäng med det hela, men det gick visst inte hem hos dig EFTERSOM INGEN sitter och räknar/ kontrollerar manuellt att personnumret existerar samt att den överensstämmer med adressen och telefonnumret du angav, så är det MENINGSLÖST. Forumet kommer att ha 99% falska uppgifter, eller hur?

Det sköts ju automatiskt och man får en notering "det finns redan en användare med detta bla bla"...".

Och..? Tror du att det är detsamma som om dom har kollat dina personuppgifter? Vad är det som hindrar någon från att helt enkelt ändra en siffra eller namnet? Just ingenting..

Att någon tittar på din sida hos FL är väl inget konstigt? Det är väl ändå därför som man har den? Vad spelar det för roll egentligen om det är en gäst eller som i mitt fall 23 st som jag ändå inte känner på samma dag?

• Clavi

TS: Jag förstår inte problemet. Vaf är det du vill FL ska göra?

• Pixxxy

Clavi: Ta personnr vid reg så att man förhindrar att folk skaffar konto på konto bara. Med andra ord som på andra sidor som tex. Lunarstorm.
    Och JA JAG VET att det inte förhindrar alla från att bete sig illa men det försvårar iaf.

Svar på tråden Fejk-konton!