Ja,hon livnär sig mest på nutramigen med energipulver.Älskar att dricka sådant hon har kontroll över som ex mer med sugrör.Själva matträningen är med en nutritionssköterska och psykolog,det är svårt att beskriva vad vi gör men dem peppar oss och finns där, lär oss knep att tungan kan tas ut och ex smaka på yoghurten för att väcka lusten,eftersom dem har en olustkänsla att stoppa saker i munnen.Tipsar om maträtter,följer tillväxten mm.Förutsättningen att sådana här barn ska äta är att ta bort alla obehag ex magont.Så jag tror att ni kommer att få se resultat,men allt handlar om att väcka lusten att ex våga slicka på en glass mm.Stirra dig inte blind på vad han inte kan utan se vad han tex har vågat när det nu händer.Vår dotter är 2år och snart 3 månader,hon har annan problematik också så hon har många anledningar att inte vilja/kunna äta.Men vi gör jätte fina framsteg nu för att sedan kunna backa och det blir "kris".Men jag ser att hennes lust har börja komma men hon är också väldigt rädd så det är en svår balansgång.När refluxen kom tillbaka nov-dec slutade hon äta dricka,hon lägger liksom bara av.Vid infektioner har det blivit sond några gånger.Sådant som smakar mycket är mitt tips.Överkokta snabbmakaroner med ost sås,ost,olw hjätan,isglass,nudlar med starksås av buljong,vitlök och chili.Hon äter inte portioner än,ibland går det veckor utan mat.Vi har fått mkt hjälp och allt handlar om LUST.Hon har inte vuxit sen i sommras,det kan kännas tungt,men jag känner en tillit till henne nu i och med att lusten har kommit.Vi leker mkt med mat,lera ,fingerfärg,för hon har harf fobi mot allt som är kladdigt och då blir det ju svårt att äta,sen har vi gått tillbaka till bebis nivå,bebisar äter med händer och smakar.Men det är svårt i bland känns det tok svårt och som att hon aldrig kommer att bli normal...Sätter Pontus mkt i halsen,det gör våran dotter och det stärker ju inte hennes matlust,men även det känns som att lusten till mat får ta överhand.Vart ättränar ni?Vi är på sös/stockholm och det är toppen.Vad gör ni på ätträningen?