• Aran

Vintermammor fr Västerås 3

Tack för alla Grattisar!! . En fråga till er som har era bebisar, när började ni med nappen?? Min lilla tjej har redan sugit sönder brösten, men man vill ju ej börja för tidigt med nappis om det inte är bra.. . Men hur länge ska man vänta...

• Aran

Hej!!

Hur gör ni på nätterna? Tar ni hand om bebis mest hela tiden för att era gubbar jobbar? Eller hjälper dom till på natten ändå fast dom ska upp tidigt..

• Aran

Hej!! Hur är det med er alla? Med mig och lillan är det fint. Tiden går och hon är snart tre veckor. Kan ju knappt minnas att jag varit gravid .

Hur går det för er andra med ammningen? Det kan inte funka bättre än det gör för mig, men ändå kan jag känna mig ganska så nere ibland? Hur kommer det sig?? Ibland tycker jag att det ända jag gör är att sitta och amma, och det kan få mig lite nedstämd att känna mig så låst.Vi har bestämt nu att jag ska pumpa ur lite då och då så att pappa kan mata på flaska för att underlätta för mig, men det är ju inte så lätt att pumpa ur massor heller... Helammmar ni andra, eller får ni någon slags avlastning?
    Men hon e världens gosigaste tjej och så himla snäll.. .
    Kan man få det bättre

Ha ett riktigt gott nytt år!!!!

• Aran

Hur ofta kommer du att ge ersättning till honom LL?

• Aran

Krofnica GRATTIS .

Uj vad dagarna går fort. Hinner inte med nånting. Jag kommer knappast ut varje dag. Gör ni det? Annie är vaken på förmiddagen , sen sover hon hela eftermiddagen, och det är ju såå skönt att bara vara då, sova en stund, pyssla lite , duscha osv. Man blir ju så rädd om den lilla tid man får för sig själv nu..

Blir lite avis på din energi LL . Hur orkar du och hinner med allt?

• Aran

LL

Får man fråga vad det var som inte funkade med amningen? Jag har nämligen för lite mjölk och får ge min lilla tillägg efter nästan varje ammning. Visst är det bra att amma, tex på nätterna då jag inte behöver ge tillägg, men man ser ju hur mycket nöjdare hon är när hon har fått flaskan. Ja det är inte lätt detta ibland.. Hade tänkt att amma i 4-6 månader. Får se hur der blir med det, känns som att det blir lite lättare att ge upp ammningen när det inte funkar till 100 % .

• Aran

Lillen06

Oj vad skönt att han sover så pass "länge". Känns som en lyx sov tid

LL: Usch, jag förstår att du slutade amma, hålla på att böka varje gång kan inte vara kul. Det är ju påfrestande ändå att amma. Skönt att du har en BVC sköterska som förstår dig, det är väldigt viktigt tror jag att man känner att man får stöd från dom i det man väljer att göra som mamma. Har ju hört skräckhistorier om tanterna på BVC som propsar på helammning till varje pris. På min BVC så frågade hon mig hur det gick med ammningen sist jag var där, min reaktion var att jag började grina.. . Jag har i stort sett legat och ammat hela kvällarna innan tillägget, och visst tär det psykiskt. Så hon på BVC tyckte att jag absolut skulle börja med tillägg i och med att Annie inte gick upp i vikt som hon skulle och plus att det funkar ju inte om jag skulle ligga o amma hela kvällarna, varken för mig eller för resten i familjen. Och när hon vill ligga vid bröstet hela tiden och äta så är det ju så att hon inte får i sig det hon behöver. Men nu är det mycket bättre på den fronten Så vi ska till BVC i morgon igen för vägning och hoppas att hon har gjort sin lilla vikt ökning som BVC tanten ville . Och lilltejen är nöjd o go . Och mamma med .

• Aran

Delphia

Jag ger först bröstet/brösten sen ersättning. Var på BVC idag och jag ger ju inte ersättning på nätterna, men hon tyckte att jag skulle börja med det. Annie äter och snuttar ganska mycket ibland på natten och för att hon ska få i sig det hon ska och för att jag ska få sova mer så tyckte hon att jag skulle ge tillägg på natten också. Så det borde du kunna göra

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3