• Aran

Vintermammor fr Västerås 3

En fråga..

Hur gamla var era bebbar när dom började jollra och le?? När dom svarade på tal genom joller eller ett leende.

• Aran

Hmmm hon är 6 veckor nu och jag tror jag har anat ett leende. Känns sent på något sett.. Hon sover fortfarande mycket och äter.. Det går ju inte att "leka" med henne än. Är det vanligt vid 6 veckors ålder?

• Aran

jordnöten

Aaaaaa!! . Tack, kul att du kände igen oss..

• Aran

Deighton

Så där var det för mig med Annie. Satt/låg hela kvällarna och amma. Det är så krävande när det är så, och det blir inte alls bra stämmning i familjen, för att man är helt slut. Så visst kan du ge tillägg tycker jag. Annie hade dålig viktuppgång trots all ammning så BVC tyckte jag skulle börja med tillägg . Nu efter varje måltid amming + tillägg så är hon mycket nöjdare. Plus att jag får lite avlastning när pappa också kan mata..

• Aran

atelli

Hm säkert syskon avundsjuka. Min kille som är 8 år fick sig också en funderare när Annie kom till världen. Fast han är så "stor" så var vi tvugna att överösa honom med extra kärlek och uppmärksamhet! Jag tror att det är jätte viktigt att man verkligen visar dom att man fortfarande älskar dom jätte mycket fast det har kommit ett syskon. Vi vuxna vet ju att vi gör det, men dom små vet inte och behöver få känna det.

• Aran

GRATTIS en solstråles mamma. Är jätte nyfiken på bilderna ... men jag är inte inbjuden till ditt konto. Man kanske kan få sig en titt någongång

• Aran

En solstråles mamma

ÅÅ vad söt hon är.. Visst är det väl härligt!! . Grattis igen!

• Aran

Guud Annie har inte sovit knappt något idag. Vad beror det på? Hon har slumrat in några gånger men vaknar snart igen. Stackarn, nu har hon slumrat till IGEN och hon gnyr lite.. Varför kan hon inte sova???

• Aran

Trikarn

Vad är det för bok`?

Nu verkar hon äntligen somnat in..

• Aran

Tror jag ska beställa den boken, kan ju vara suveränt att ha.

Idag har hon inte sovit mycket heller.. Vakna 9.30, sen var hon vaken till 11 då vi gick till BVC. Var där till 11.45 ca. Sen tog vi en promenad ca en timme. Den timmen sov hon. Sen har hon varit vaken nästan hela dagen. Hon tog en microsömn runt fyra.. på några minuter. Nu har hon sommnat igen, får se hur länge det blir den här gången. (GAAHHHHHH) ringde på dörren nu när hon precis somnat!!!! åååå vad sur jag blir.. allt blir så typiskt nu bara för att man vill att hon ska sova en stund.

Puuhh hon vaknade inte

Hur mycket går era pärlor upp i veckan. Annie går upp ca 150 gram i veckan, hon ligger precis under kurvan . BVC säger att dom gärna ska gå upp lite mer, men att detta är ok också. Men alltid kul att höra andras erfarenheter..

• Aran

Ååå måste få klaga lite.. Det var en pappa här och hämta sin son som har lekt med min son.

Så står han med dörren på VIDGAVEL under hela tiden som hans son klär på sig. Dels blir det kallt för Annie som ligger i vardagsrummet så att det drar på henne, och DELS blir det kallt som fasiken i hela huset och det tar TID att värma upp igen och dyrt för den delen. Suck, blir sur när folk inte kan tänka.

Så skönt att få det sagt

• Aran

LL

Lyllos dig som har en son som sover så snällt. Min lilla dottra vill gärna vakna ett par ggr om natten och äta, byta blöja, knöla och böka. Så någon djupsömn blir det inte här inte!

Jag ska också vara själv hela helgen utan sambon. Det ska nog gå bra, har ju min lilla pojk som hjälpreda . Men ändå ovant att vara helt själv så länge med mina barn.

Nu ska jag försöka hinna med en dusch (det där lät, haha) Annie har somnat om igen.. Nu har hon nog sovit en timme i alla fall

• Aran

deighton

Ok, låter ju normalt då. Hur ofta äter hon? Hur lång är hon`?

• Aran

LL

Skäms inte.. NJUT! .

Ändrade planer på hemmafronten. Sambon ska vara hemma. Blev ingen resa.. Skönt för mig

• Aran

Hur mycket saker gör ni med era bebisar? Annie är 7 veckor nu, och jag kan inte säga att jag har gjort mycket med henne. Alltså jag menar aktiviteter utanför hemmet. Jag tar en promenad varje dag, men inte så att hon har fått känna på så mycket nya miljöer direkt. Känner att jag inte har haft den orken och tiden att ta ut henne på allt möjligt. Undrar bara om det är jag som är så.. Och känner mig lite stressad kanske över att hon mest är hemma. Hur är ni? Känner att orken, lusten har kommit nu till att göra massa ting med henne...

• Aran

Ja precis, det som är grejjen. Jag är också såå social annars.. Kul att det kommer tillbaka.

Mamma var barnvakt till annie idag ett par timmar när Oliver (min son) och jag var på badhuset. . Första gången jag lämnar bort henne, men det gick bra. Kändes konstigt för mig bara .

• Aran

GRATTIS babyontheway

Trikarn.. Det passar aldrig att få barn. När vattnet gick för mig började jag också att böla och tänkte "inte nu"! haha.. . Lycka till, det är säkert på G nu.

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3