• Aran

Vintermammor fr Västerås 3

Delphia

Mmm hjälp av karln ja.. Min har nog inte varit uppe en natt . Han jobbar ju på dagarna så det känns lite tjaskigt att dra upp honom när han ändå ska upp o jobba.. Eller har jag fel inställning?? BVC tyckte att han skulle gå upp ibland på natten o hjälpa till så att jag också fick sova.. men det känns lite knasigt?? Jobbar din karl, eller e han hemma? Hur mycket ska man dela egentligen...

• Aran

Inbiten västeråsare undar generat vart Karlsdal ligger?

• Aran

Trikarn

Ok tack , smart av mig att inte kolla upp det själv

• Aran

candyheart

Så kände jag det också mer eller mindre efter snittet med min son. Jag var även deppad länge över att jag inte fick se honom komma till världen och att jag missade hans första timmar pga av att jag blev sövd. Tre timmar efter snittet fick jag äntligen hålla honom i min famn. Jag förstår att du känner dig snuvad på din förlossning i och med att du hade kommit så långt. Och att alla säger att det var ett helvete att krysta ut bebisen kan jag hålla med om, men vad hjälper det dig, du ville känna den smärtan. Du ville ju faktiskt krysta ut din bebis till världen. Innan Annie blev född var jag livrädd för ett snitt till, ville verkligen föda vaginalt och känna på hur det är. Varför jag inte ville bli snittad igen var för att jag var rädd för att missa hennes ankomst och första timmar i världen. Du ska inte känna dig världelös alls, utan känna dig glad över att det finns utvägar om förlossningen inte fortlöper normalt. Du har också fött barn fast hon kom ut på ett annat vis. Du har ju nästan gjort två saker i en förlossning, först ligga med värkar och nästan öppnat dig helt, och sen bli snittad!! Hur många orkar med det? Nej känn dig stolt! Och ska jag vara ärlig så väljer jag hellre en vaginal förlossnig än snitt, fast det gör så J*VLA ONT, och det är värkarna det! Och dom har ju du också känt av! .

• Aran

Trikarn

Hmm kan ej hålla med dig där.. Visst att pappan får första tiden är ju helt ok. Men att jag missa mitt barns födelse pga narkos kommer nog alltid att sitta

Till alla

När ni låg på förlossningen, hur många barnmorskor fick ni träffa då?? Jag hade nog ett tiotal på några timmar.. Kändes ganska så oproffsigt att hela tiden få nya.. Och ligga och skaka hand med nya människor och presentera sig titt som tätt har man ju ingen som helst lust med när man ligger med världens värkar. Kände att dom inte lyssnade på mig heller.. Jag hade så J*ÄDRA ont att jag bokstavlingen skrek igenom mig det sista två timmarna..Men nej ingen bedövning fick jag.. När jag tillslut skrek rätt ut ATT GE MIG RYGGBEDÖVNING!!!! allt vad jag kunde.. Så satte dom kanyl o grejjer då sa jag bara NU KOMMER BARNET.. Va?? sa dom och började känna hur mycket jag var öppen och konstaterade då att jag var helt öppen och att det vara bara att krysta.. Så jag hann ej få någon bedövning, men jag känner mig så ledsen att dom inte lyssna och hörde hur ont jag hade . Ja alla har vi nog mer eller mindre något men efter förlossningen hur den än gick till.. Hur var era barnmorskor med er?? Urgulliga??

• Aran

Medusan

Jadär ser du, du blev inte heller trodd.. Hur kommer det sig att dom tror att man ligger där och låtsas att ha J*vligt ont?? Nja men du är ju tekniskt sett förstföderska (ett snitt innan) fick jag höra , så det kommer/kan inte gå så fort för dig.. Och VIPS ligger man och krystar.. Jag hade en bra barnmorska när jag kom in till förlossningen, men hon skulle sluta sitt pass nästan precis då.. sen fick jag en som jag avskydde.. usch, hon försvann också efter ett tag.. sen några till som ej minns , kommer bara i håg att olika kom och hälsade plus att min sambo var ju med o klar i huvudet . Den sista som förlöste mig var också bra..

• Aran

Nej. Min lilla snutta hade dessutom bajsat i magen så när vattnet gick på¨morgonen var det alldeles grön/svart. Det har man ju hört att det inte är alls är bra och barnet oftast är stressat om de har bajsat i magen . Så det var tur i oturen att det gick så snabbt ändå, för vem vet hur det hade slutat om hon fick ligga i bajset länge till.

Ja så olika det kan vara, för dig var det viktigt i slutet på förlossningen med kompetent personal. Jag kan säga att på slutet brydde jag inte mig så mycket mer om att jag hade SÅ ONT. Och den där lustgasen slängde jag åt helskotta , den hjälpte ju inte ett dugg. Men fort som attan var det nån där igen och tryckte upp den i fejjan på mig, så nån nytta kanske den gjorde

• Aran

Jo Annie hade också navelsträngen runt halsen, dom sa ej något om det när hon kom ut. Men hon var dock lite "svårstartad". Kanske därför hon bajsat i magen? . Ja man vet inte mycket..

Hörde av en bekants bekant häromdagen att deras son hade också bajsat i magen, förlossningen drog ut på tiden för att mamman inte öppnade sig som hon skulle. Barnet fick syre brist och "dog" i magen. Det blev ett katastrofsnitt och pojken ligger idag på Astrid Lindgrens sjukhus och är ett totalt kolli. Han kommer aldrig att kunna äta, gå stå ja allt själv. Han bara stirrar rakt ut. Det är sååå sorgligt hur det kan gå, och ibland undrar man varför personalen gör som dom gör. Hade dom plockat ut honom tidigare hade detta inte hänt. Det är såå hemskt

• Aran

Valaina

Men gud inte ens lustgas?? Man kan ju undra om vissa där är trött på sitt jobb . Sadistiskt på något vis. Ja inte hjälper det att gnälla nu, men det är skönt att få sånt här ur sig..

• Aran

Cella

Första natten var min son hemma med mormor när vi låg på BB. Sen fick han komma upp nästa dag efter skolan och vara där. Sen framåt kvällen åkte pappa och han hem och sov hemma. Jag låg på BB en natt själv.. Han behövde få tid av en av oss fast vi hade en nykläckt.. Så då passa det bra så som vi gjorde.

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3