• annsofi123

plitor på bröstet/brösten

hej undrar om någon känner igen sig. JAg har fått små små knottror på brösten som e liksom hudfärgade lite röda, ser ut som mna kan trycka dem men gör jag det så blir de bara stora och röda och till slut blir de jämna med huden och upphöjningen försvinner men jag får en rund plätt som ett ärr som stannar kvar ser värre ut än när jag bara hade plitor, det är liksom inte finnar! sen blir ärret lite torrt och rött! Någon mer?? lite orolig. Jag har jätte ljus hud och blodådrorna syns genom brösten så kanske därför det blir så kraftiga ärr

• Svar på tråden plitor på bröstet/brösten
  • DaCiss

Jag får ibland såna. De sväller upp bara än mer om man pillar på dem och det tar läänge innan de försvinner helt. Vanliga finnar försvinner ju på någon vecka men dessa kan sitta där i någon månad. Men till sist försvinner dom och lämnar inge märken efter sig. Jag kan få såna ibland på brösten och på halsen också. De verkar komma i perioder, har säkert något att göra med hormoner. Men det finns nog inget att göra mot dem. De är säkert som någon sorts finnar men ändå inte helt.

• annsofi123

fick du det under graviditet oxå?

• DaCiss

Jo, jag är nu gravid och i början, runt den tiden man kan få mycket mer finnar också kom det några plitor på halsen. Tror jag hade 3-4 stycken stora röda äckliga saker. Men det var i graviditetens första veckor men nu har jag inte haft på länge.

• Bebisens mamma

Jag har sådana också och har alltid haft dem (så länge jag kan minnas). De har inte blivit fler under min graviditet. (Har några på varje vårtgård.)

Det är inga finnar eller plitor (enligt vad jag vet) men de går att klämma på lite och det gör ont. Ärr blir det ju såklart, men mina små upphöjningar försvinner inte utan är alltid där. De syns knappt och jag tror att det är normalt och ganska vanligt att man har sådana (precis som man får knottror på övriga kroppen lite här och var).
    Jag är ju så van att de är där att jag inte tänker på det och jag har aldrig fått någon kommentar om dem.
    Alla bröst ser ju olika ut och jag tror att alla har små upphöjningar mer eller mindre, på sina vårtgårdar.

Oroa dig inte och kläm inte en massa. Det gör bara ont och är onödigt!:)

Fått hjälp?:)

• annsofi123

men mina sitter inte på vårtgårdarna utan på brösten lite här o var. Jag kan inte trycka då blir de bara stora o röda! sitter dina bara på vårtgården?

Svar på tråden plitor på bröstet/brösten