• annsofi123

plitor på bröstet/brösten

hej undrar om någon känner igen sig. JAg har fått små små knottror på brösten som e liksom hudfärgade lite röda, ser ut som mna kan trycka dem men gör jag det så blir de bara stora och röda och till slut blir de jämna med huden och upphöjningen försvinner men jag får en rund plätt som ett ärr som stannar kvar ser värre ut än när jag bara hade plitor, det är liksom inte finnar! sen blir ärret lite torrt och rött! Någon mer?? lite orolig. Jag har jätte ljus hud och blodådrorna syns genom brösten så kanske därför det blir så kraftiga ärr

• Svar på tråden plitor på bröstet/brösten
  • annsofi123

rockis! var har du dem? kan du trycka dem?

• Daidi

Jag har sånna där små prickar på halsen. Det är säkert bara för hormonerna!

• annsofi123

oki. men kan du trycka dem? vilken färg har dina daida

• Rockis

Mitt fram på bröstet och mellan brösten. Kan klämma dem, men då blir de jättestora o ömma, så jag försöker låta bli även om det kliar i fingrarna. Först tvättade jag med ansiktsvatten, men det blev det värre av, barnolja som jag sa funkar bra tycker jag.

• annsofi123

får du ut något när du tryckar dem? vilken vecka är du i! har du ont i dem från början så som finnar eller får du bara ont om du klämmer?

• Rockis

Gör inte ont innan jag klämmer. Men jag kan inte låta bli att pilla på dem o riva o då blir de oxå ömma. Är i v23 idag! Har haft det i minst 10 veckor.

• annsofi123

vad får du ut ur dem, nåt vitt som finnar? mina bara vätskar sig! blir röda o fula o försvinner fan inte det blir fula plata ärr. som röda märken!

• Rockis

Som från finnar ungefär, först lite vitt, sen vätska o lite blod. Har oxå ärr över hela bröstet, små röda prickar. Hoppas det ska gå bort i solen nästa sommar. Jag har alltid haft lite småprickar på bröstet, men det här är ju helt sjukt. När man äntligen kan få ha snygg urrigning, vill man inte för prickarna. Hittar du nån mirakelkur får du säga till!

• annsofi123

jag har talkat mina! men mina e inte som finnar. får ut lite i bland men mest vatten o blod! sen blir de illröda o säkert 3-4 mm i omkrets och efter någon dag platta men rodnaden e kvar! skulle kankse ta ett foto så du får se. mina blir rätt bra av talk. men olja gör att mina blir rödare

• Rockis

Ska prova med talk o se om det blir bättre. Mina som är lite längre upp på bröstet blir oxå så stora. O jag som trodde man skulle få fin hud under grav. Läste det nån stans. Men icke...

• Babette

Ett litet tips till alla!!!!

Tappa upp ett varmt bad, häll i en halv kopp äppelcidervinäger, och en halv kopp olivolja, ligg i en stund och mys ;)
    Försök att inte skölja av er för mycket efteråt, handukstorka!
    Gör detta på kvällen, för det luktar inte jättegott ( inte jätteäckligt heller )
    så kan ni bara duscha av er på morgonen sen igen =)

Detta har hjälpt mig och kampen mot mina pliter och även mot klådan!
    Lycka Till alla mammisar =)

// KRAM bett

• annsofi123

tack bett! men var sitter dina? mina kliar inte, e jätte små från början sen när jag pilar blir de stora o fla o röda, sen röda ärr!

• Babette

annsofie123

Jag har både på ryggen och på bröstet! Men om det inte kliar, så prova med bara äppelcidervinäger! Har du inget badkar så prova tappa upp lite ljummet vatten i handfatet, häll lite äppelcidervinäger och doppa bommul som du kan stryka på bröstet!

=) Hoppas att det blir bättre, för jag vet, det är inget kul!!! // KRAM bett

Svar på tråden plitor på bröstet/brösten