• annsofi123

plitor på bröstet/brösten

hej undrar om någon känner igen sig. JAg har fått små små knottror på brösten som e liksom hudfärgade lite röda, ser ut som mna kan trycka dem men gör jag det så blir de bara stora och röda och till slut blir de jämna med huden och upphöjningen försvinner men jag får en rund plätt som ett ärr som stannar kvar ser värre ut än när jag bara hade plitor, det är liksom inte finnar! sen blir ärret lite torrt och rött! Någon mer?? lite orolig. Jag har jätte ljus hud och blodådrorna syns genom brösten så kanske därför det blir så kraftiga ärr

• Svar på tråden plitor på bröstet/brösten
  • Bebisens mamma

Du, oroa dig inte och gör du det ändå, så tycker jag att du ska våga prata med din BM om det här... Skulle jag ha gjort!:)

• annsofi123

ja fast det verkar vara många fler än jag som har sådanna!

• Bebisens mamma

Som jag skrev i mitt länga inlägg.. Alla bröst ser olika ut och jag tror att små plitor på brösten är vanligt! Det är inget vi tjejer normalt går och pratar med varandra om bara, tror jag. Så därför tror man att man är ensam om sådant här.

Tänk dig, vi får ju små plitor här och var på hela kroppen vid de mest konstiga tillfällen och de slutar ju inte att uppstå, bara därför att man kommit ur tonårs åren...

Inget att oroa sig över tycker jag. (Jag vet ju inte exakt hur dine bröst med dina plitor ser ut, så är du orolig prata med bästa tjejkompisen och visa dina bröst, eller med din BM som sagt.)

:)

Alla "råd" jag kan ge dig nu, tror jag.

• annsofi123

de är som små små hudfärgade lite röda! känns som knotter har inte jätte många. Men sen kan jag inte låta bli o klämma dem det kommer bara vatten o så blir de stora o jätte röda för att jag har så ljus tunn ht på brösten just nu, Sen när svullnaden går ner så blir de plana men ett runt rött ärr blir kvar, störigt!

• Bebisens mamma

Ja, jag har läst hela tråden med alla svar så du behöver inte berätta igen.;)

Släpp det här för inatt nu!:) Prata med folk "in real life" så du kan visa upp dina bröst. Lättare att se om det är normalt eller inte då...*ler*

• Glad i hågen

Jag har också fått som småfinnar på bröstet, alltså ovanför brösten mest. Inte många men tillräckligt för att det ska vara irriterande. När man äntligen har fått lite barm att puta med är det ju trist att gömma urringningen bakom höga kragar.

• SriLakshmi

Hej,
    Mina små som blöder om jag pillar bort den lilla lilla pricken har inget under, det är endast en liten upphöjning i huden. Jag tror det tillhör hormonförändringarna att få lite hudprickar. Däremot, skulle de växa och bli stora så skulle jag gå till doktorn direkt.
    Min mamma (minnns jag nu) fick en utväxt när hon väntade min lillasyster högst upp på bröstet, den blev kanske 12 mm i diameter och var 5 mm hög. Den opererades bort med lokalbedövning, och den visade sig vara godartad.
    Små prickar gör nog inget speciellt om de är så och inte gör ont.

• Rockis

Hej!
    Jag har precis likadant + att jag fått flera små hudfärgade ploppar som står ut ganska mycket. Frågade bm idag o hon sa att det var hormoner o inget att oroa sig för. Jag smörjer in med barnolja så kliar det inte. Lycka till!

Svar på tråden plitor på bröstet/brösten