Hej, oj vad aktiva ni varit i helgen! Kul!
Ja, det där med dop har blivit ett känsligt kapitel i vår familj. Jag ser över huvud taget ingen poäng med att ha dop. Har ingenting emot det men kan inte motivera mig till att ordna någonting. Ska vi anmäla henne till bajen och vänsterpartiet också? Nejdå, skämt å sido. Jag är ju från Norrland och Elsas pappa är från Småland. Svärmor tycker att vi absolut ska ha dop och att absolut ska ha det i Stockholm så att alla släktingar kan åka dit. Dop i Stockholm är ju dyras av de tre alternativen så jag tyckte att vi kunde ha en liten familjesammankomst uppe i Sundsvall där allt är mycket billigare - både att hyra lokal och att köpa mat. Det tyckte så klart inte svärmor eftersom släktingarna på deras sida så gärna ville komma. Då säger jag att de är jättevälkomna till Sundsvall, men det duger liksom inte. Hon tycker på fullaste allvar att vi ska hyra lokal i Stockholm och bjuda en massa folk. Hon föreslog till och med att vi skulle gifta oss samtidigt. Grejen är att vi är helt totalpanka!!! Suck! Just nu håller jag på att förtränga så att hela dopgrejen kanske rinner ut i sanden och hon blir för stor för släktens dopklänning (ingen risk eftersom hennes kusin var en buddabebis på 7 månader när hon döptes i den :)).
Sådär, nu fick jag klaga av mig lite....
Bettiz: Grattis till att få gå och lägga sig och släppa ansvar. Jag tror att jag måste åka bort för att få göra det. Försökte en gång med sambon vaknar inte av Elsas gråt så han bara la henne och somnade själv - Tack för den, sa jag! Men vi börjar få rutin på det där. Vi sitter framför TV:n och ammar och ser på alla de där sena programmen som de gamla repriserna av Helt hysteriskt t.ex.
Oj, nu skrev jag sådär långt igen....förlåt....