• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Bettiz Angel
    PhilKarin: vi ska oxå ha lunch+fika på Frejas dop och valet står mellan smörgåstårta, pajer eller pastasallad.
    tar oxå gärna emot lite tips Flört
    Mamma till prinsessan Freja 060924
  • jagosa43

smörgåstårta är väl alldeles utmärkt funkar ju jätte bra som lätt lunch, med kaffe o tårta på  det tycker det låter både gott och trevligt

grattis fyra månaders bebisarna.. håller oxå med om att tiden bara springer iväg!

Chris-99 Cornelius-06
  • Anna Lw

Vi hade pastasallad på dopet, och sen kaffe och tårta efteråt!
    Det var uppskattat!

• EmiliaG

På Mikaels dop hade vi köttfärspaj och laxpaj... fixades i ordning någon dag i förväg och så var det bara att värma på efter dopet. Serverades med såser, bröd och en rejäl grönsallad. Hade även köttbull- och prinskorvsspett till barnen (även om de gick åt som smör även hos de vuxna). Att dricka hade vi läsk, lättöl och mineralvatten.
    Efter pajerna blev det tårta och kaffe.

• Ica77

Hej
    PÅ sonens dop hade vi också skrivit "lättare lunch och kaffe på inbjudan". Vi bjöd på paj som vi gjort i förväg och bara värmde, skinka och rostbiff som låg i olika marinader, sallad, brytbröd lite olika kalla såser och röror och så kaffe och tårta efteråt.

• Fjädersten

Jisses vad ni skriver! :)
    Hm.. har egentligen inget på hjärtat.. men jag tänkte att jag skriver en rad så jag inte blir bortglömd. :P
    Igår hade min pojkvän hand om Robin nästan hela dagen, bytte blöjor, gosade och vyssade. Det kändes så skumt när man gick och lade sig på kvällen, som om dagen varit jättekort eftersom jag inte spenderat lika mycket tid som vanligt med lillkillen. Bara att vänja sig antar jag?
    Haha.. se där, jag hade något på hjärtat i alla fall. Aja..
    Lycka till allesammans med era planderade dop.. själv har man inte riktigt tagit sig i kragen och börjat planera än.

• glennglenn

Hej, oj vad aktiva ni varit i helgen! Kul!

Ja, det där med dop har blivit ett känsligt kapitel i vår familj. Jag ser över huvud taget ingen poäng med att ha dop. Har ingenting emot det men kan inte motivera mig till att ordna någonting. Ska vi anmäla henne till bajen och vänsterpartiet också? Nejdå, skämt å sido. Jag är ju från Norrland och Elsas pappa är från Småland. Svärmor tycker att vi absolut ska ha dop och att absolut ska ha det i Stockholm så att alla släktingar kan åka dit. Dop i Stockholm är ju dyras av de tre alternativen så jag tyckte att vi kunde ha en liten familjesammankomst uppe i Sundsvall där allt är mycket billigare - både att hyra lokal och att köpa mat. Det tyckte så klart inte svärmor eftersom släktingarna på deras sida så gärna ville komma. Då säger jag att de är jättevälkomna till Sundsvall, men det duger liksom inte. Hon tycker på fullaste allvar att vi ska hyra lokal i Stockholm och bjuda en massa folk. Hon föreslog till och med att vi skulle gifta oss samtidigt. Grejen är att vi är helt totalpanka!!! Suck! Just nu håller jag på att förtränga så att hela dopgrejen kanske rinner ut i sanden och hon blir för stor för släktens dopklänning (ingen risk eftersom hennes kusin var en buddabebis på 7 månader när hon döptes i den :)).

Sådär, nu fick jag klaga av mig lite....

Bettiz: Grattis till att få gå och lägga sig och släppa ansvar. Jag tror att jag måste åka bort för att få göra det. Försökte en gång med sambon vaknar inte av Elsas gråt så han bara la henne och somnade själv - Tack för den, sa jag! Men vi börjar få rutin på det där. Vi sitter framför TV:n och ammar och ser på alla de där sena programmen som de gamla repriserna av Helt hysteriskt t.ex.

Oj, nu skrev jag sådär långt igen....förlåt....

• philmKarin

glennglenn: Skönt att jag inte verkar vara den enda som... "tappat tålamodet" lite med min svärmor )

Och tack för alla uppmuntringar gällande smörgåstårt-frågan!! Jag ska se om jag vågar trotsa svärmor och göra smörgåstårta iallafall då. (Min sambo blev så besviken när han inte skulle få smörgåstårta).

Det är ju faktiskt för min sambos skull som vi döper henne överhuvudtaget - jg tyckte det var roligt att han ville så gärna (tror att det är för att han är så stooolt över lill-underverket och vil visa upp henne)

P.s ser ut som om jag försöker ta rekord i hur många ggr man kan skriva ordet smörgåstårta i samma inlägg Thihi

• philmKarin

adahlin - vad synd att jag inte såg ditt inlägg förrän nu! hade gärna gått en promis. Vi fick ijuförsig väldigt bråttom imorse då jag blev väckt kl. 10.30 av dem där j-kla släktingarna som alltid ska ha koll på allt och undrade om inte Tyra skulle vaccineras idag. Sprang upp och kollade och JO så var det kl 11 - blev minst sagt lite bråttom!!!

• glennglenn

philmKarin: Jag älskar oftast min svärmor. Hon är egentligen en underbar människa, men det blir lite för mycket ibland och det handlar ju om en generation över så ibland har hon en helt annan uppfattning om saker. Dop är t ex någonting som man bara ska ha eftersom det alltid varit så, men hon har liksom aldrig funderat på varför. Vissa saker ska man bara ha. Som t ex dop, men också en svensk flagga som sitter fast på husfasaden. De plockar fram den varje gång de kommer hem till oss och jag tar ner den varje gång de åker. :)

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2