• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Smurfan 81

Nån som vet om man kan köpa korgar nånstans i Täby C? Jag skulle vilja göra några julkorgar med lite frukt, godis, julkorvar m.m. att ge bort. På Lehmanns.se kunde man som företag beställa färdiga korgar (och vi har ju en egen firma) men minsta ordervärde var 2000 eller 3000 (minns inte vilket) och så många korgar behöver vi inte!

• FruBåtsman

Hej!
    Har tydligen förvillat mig och inte riktigt hittat hit, men nu är jag här ju!!! Har skummat igenom sidorna. Vi mår bra, Alice växer och även hennes hår ...-hon är världens snällaste och sover bra.

Kul med en ny tråd och välkomna alla nya...

• Trixietrina

Halloj! Va bra att du också hittat hit FruBåtsman
    Smurgan: Clas Ohlson kanske har korgar, de brukar ha det mesta där. Timarii hade ju annars varit perfekt. Det låg ju i TC förut men jag tror att de har lagt ned nu.

Nu tänkte jag prata om något så roligt som bajskonsistens på våra små pluttar. Mikaela ändrar bajskonsistens hela tiden och jag vet varken ut eller in. Vad är egentligen "normalt" eller det vanligaste om man helammar? Hon har hela tiden haft en mer senapsgul lös konsistens men för ca 2 veckor sedan ändrades den helt och blev mer brun och illaluktande (som vanlig). Men nu har det ändrats igen och liknar mer gräs dvs det är grönt med "gräs"ränder.Förvånad Tänkte ringa bvc och fråga på måndag men ville först höra här om det ska vara så här?? Är det deras tarmar som håller på att anpassa sig? Men det verkar konstigt då att det blir grönt igen som det var precis när hon var nyfödd.

• jagosa43

T
    Så har Cornelius oxå varit i magen... det sjögrås liknande... kann vara tecken på tänder tex eller bara att tarmarna och magen annpassar sig.

Sen när man börjar ge gröt,mat, välling så kan färg form och konsistens ändras nga gånger igen. innan det stabiliseras!

på bvc sa de att om barnet inte verkar vara allmänt påverkad så är det i regel ingen fara!

fast det är ju sååå olika från barn till barn... C äter som en häst nu.. men det kommer bara ut var annan dag var tredje dag.. då e de inte lite heller!

Chris-99 Cornelius-06
  • philmKarin

Trixietrina: Jag har hört att bajset blir grönt om det passerar "för" snabbt genom tarmen - som på nyfödda i början. Men brun har jag aldrig sett på lillpluttan? Säkert normalt iallafall, har för mig att min barnskötare Birgitta har sagt att bajset får se ut hu som helst

Smurfan: Jag förstår det som att du går till myspoolen vid ensta? Ser nu att mörby-poolen har tider på lördagar - så där får det bli!

• Smurfan 81

Kevin har också bajsat grönt i omgångar. Ser ut som små spenatkulor!

Ja, Timarii hade varit perfekt, men de finns ju inte längre! Hittade på Clas Ohlsons hemsida korgar för 10:- styck! Visserligen såg det ut som "sladdriga" korgar och inte sånna man först tänker sig när man pratar om en  julkorg, men vi måste väl inte göra som alla andra? Måste dit och kika på dem, tack för tipset.

• Trixietrina

Tack för era svar! Bara skönt att höra att hon inte är ensam om att ha grönt bajs, hi hi
    Då kanske det är tänder på G. Hon stoppar in sina fingrar i munnen hela tiden också så det kanske kliar om det är tänder som är på väg. Måste se till att köpa en bitring som hon kan använda istället för sina stackars små fingrar.

Hon mår ju också bra för övrigt och verkar inte ha ont eller så. Allt är säkert ok, men jag ska ringa en x-tra gång till bvc på måndag också.

• Bettiz Angel

halloj..

vet ni... igår fick Freja ersättning som sista mål inför natten...
    och det tog inte 2 timmar... utan bara 5 min för henne att somnaSkrattande
    och vet ni vad det bästa är..
    ANDERS nattade henne Flört 

det va så skönt att bara sätta sig ner och slappna av..

Mamma till prinsessan Freja 060924
  • Bettiz Angel

Smurfan: kolla på rusta el jula oxå.. de brukar ju ha allt möjligt..

Mamma till prinsessan Freja 060924
Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2