• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Tonlan

Jisses vad en del har gjort iordning sin gästbok, sorry att jag inte har sagt hej i samtliga gästböcker jag har varit inne hos. Ville se hur ni har lagt upp er sida. Ska försöka få någolunda koll på alla olika funktioner på denna sida datorvan som man är "NOT"!

• Ezzie
    Sieva: Det finns inga märken vad jag har sett
    Hur menar du före och efter ammning?
    Jag har provat coops egna och jag tycker dom var superdåliga, rekomenderar inte dom

Tonlan: Urs jag tycker att coops egna blöjor är jätte dåligt, det börjar lukta för ingenting och sen kommer dom där kristallerna fram jätte fort.
    Hoppas du kommer tycka dom är bra nu när du varit och köpa så många Flört
    ♡ Mamma till lilla Ebba♡
  • EmiliaG

Hann aldrig skriva något efter BVC besöket igår. Så idag kan jag meddela att våran "dunderklump" här hemma nu har spräckt 8kg sträcket och vägde igår 8230gram och är nu 65cm lång (3mån + 12 dagar)!!

Haha... min lillebror vägde ju 5110grma när han föddes med var inte uppe i Mikaels vikt förens efter 4mån ålder!
    Jaja... han har lite att ta av om han blir förkyld!

• Sieva

Ezzie - Alltså att man väger barnet både före och efter amningen, för att se hur mycket det har fått i sig under amningen. Min flicka borde ta cirka 100 ml (g) per måltid, men pumpar jag i en kvart så får jag bara ut cirka 20 ml. Har svårt att förstå hur hon skulle kunna få fem gånger så mycket på lika länge...

• Tonlan

Tack Ezzie ska hålla koll på det!

• EmiliaG

sieva - pumpa ur och ge i flaska så ser du hur mycket hon äter per måltd... vår bvc sköterska sa att de små äter mellan 50-200ml normalt sätt, olika från barn till barn... oftast är det lättare för de små att jobba ut mjölken än förr oss att pumpa... de stimulerar tillströmningen bättre än något annat!

• Sieva

Jo, jag vet hur mycket hon äter per flaska när hon får ersättning (100-130 ml), men jag undrar om hon verkligen får tillräckligt mycket när hon ammar...

• Oktober2006

Tack för det varma välkomnandet! Kul att det finns så många nyblivna Täbymammor!

Smurfan81: Marknadsvägen bor vi på. Å kul att vi är i samma föräldragrupp! Vi fick en lista med telefonnummer idag, så förhoppningsvis ses vi på en barnvagnspromenad snart!
    Trixietrina: blir nyfiken på din sambo eftersom jag är uppvuxen i berga. Undrar om det är någon man vet vem det är...

• annso84

hej och välkommna alla nya! Skrattande

sieva: barnet får lättare ut mjölken ur brösten än vad vi kan med hjälpmedel så som emilia skrev. Du behöver nog inte tänka så mycket på det för då blir det nog bara värre. 
    Jag tänkte alldrig på det utan lät miranda snutta/suga så mycket hon ville.. och det är ju ändå dom som reglerar det där med mängden själva.. behöver hon mer så suger hon igång mer! 

Emilia: en riktig liten tjockis FlörtSkrattande  miranda var också en liten knubbis Skrattande kurvan var rakt upp och låååååååångt över. men hon vägde inte lika mycket men för att vara tjej så vägde hon en del. Vid 3 1/2 månad vägde hon 7150g

• adahlin

Hej allihop!

Kul att se alla igen, jag vet, jag har varit JÄTTEDÅLIG på att skriva... Men den här tiden på året är lite jobbig, har knappt hunnit träffa Rasmus alls..

Och apropå jobb, om ni inte har något för er imorgon har vi vernissage på jobbet (Mun- och Fotmålarna ställer ut i Galleri Bonum i Bergshamra), vore jättekul om ni har tid att komma förbi en sväng.

Hoppas alla bebisar och mammor och pappor mår bra!

Kram!

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2