Inlägg från: philmKarin |Visa alla inlägg
  • philmKarin

Täbytråden för bebisar som.... part 2

glennglenn: Skönt att jag inte verkar vara den enda som... "tappat tålamodet" lite med min svärmor )

Och tack för alla uppmuntringar gällande smörgåstårt-frågan!! Jag ska se om jag vågar trotsa svärmor och göra smörgåstårta iallafall då. (Min sambo blev så besviken när han inte skulle få smörgåstårta).

Det är ju faktiskt för min sambos skull som vi döper henne överhuvudtaget - jg tyckte det var roligt att han ville så gärna (tror att det är för att han är så stooolt över lill-underverket och vil visa upp henne)

P.s ser ut som om jag försöker ta rekord i hur många ggr man kan skriva ordet smörgåstårta i samma inlägg Thihi

• philmKarin

adahlin - vad synd att jag inte såg ditt inlägg förrän nu! hade gärna gått en promis. Vi fick ijuförsig väldigt bråttom imorse då jag blev väckt kl. 10.30 av dem där j-kla släktingarna som alltid ska ha koll på allt och undrade om inte Tyra skulle vaccineras idag. Sprang upp och kollade och JO så var det kl 11 - blev minst sagt lite bråttom!!!

• philmKarin

Ringde just till min mamma och klagade av mig lite... efter ett tag sa hon :

-nu måste jag gå och titta till entrecon...
    Då kom jag på att hon FYLLER ÅR idag!!!! Det var ju därför jag ringde från början, jag måste försöka bara strunta i min svärmor - jag tänker ju inte på ngt annat.

Namnceremoni hemma hade nog varit mitt val också... man är ju inte så himla religös direkt. Men eftersom jag bestämmer allt annat och min sambo tyckte det skulle vara mysigt med kyrka så kunde jag ju inte säga nej

• philmKarin

Håller med dig fruB. Tyra går inte upp i vikt och jag går inte ned... Vägde mig för typ en timme sedan för att se om det hänt ngt på 2 veckor... jag hade gått upp!!! Och då har jag ändå bara ätit en youghurt och en banan idag (ja jag vet helt fel...).

• philmKarin

oktober: vadå? skulle ni inte få bestämma namnet själva? Ja då kanske jag ine ska klaga...

smurfan: Tyra fick också spruta idag - hon var så tapper så! Ännu ingen feber eller så heller.

FjäderSTEN: (skrev fel förut ju) Var har du fått "strumpbyxorna" (eller vad det nu heter på killar) ifrån, glömde fråga på mammaträffen - det var ju jättesmart och sött att ha dem under bodyn!!!

• philmKarin

Hej Frida82 !!

Smurfan: Jo Tyra har varit jättekinkig hela dagen och kvällen men jag har inte stoppat i henne nåt... tror inte det behövs. Får se hur natten går.

Åhh barnfika och tupperwareparty, gud vad roligt! Undrar om jag kan gå till gribbylund, kanske någon annan här ifrån centrumområdet som också funderar på att promenera så kan vi göra sällskap?

Fikalistan:

Måndag 27/11
    Trixietrina
    Smurfan
    jagosa
    annso
    Philmkarin

Tisdag 28/11
    Trixietrina
    jagosa
    annso
    Philmkarin

onsdag den 29/11 - TW-party hemma hos Smurfan
    jagosa
    Philmkarin

• philmKarin

Jagosa: Aha nu hajade min hjärna till slut vad NBD står för !!! men nej isåfall bor jag i GT

Men det är ju inget avstånd direkt... Hittar ju inte heller tyvärr så det blir väl den blinde som leder den blinde då.

Vi kan ju gå förbi Täby C och plocka upp Bettiz så får vi lägga våra öden i hennes händer annars, eller vad säger du Bettiz?

• philmKarin

Sammanfattning: (?!?)
    Athena o Jagosa börjar promenera från NBD och plockar upp philmkarin i GT. På vägen förbi TC plockar vi upp Bettiz och Smurfan hakar på vid SS och sedan bär det av mot GL...

Jag hakar på även om det regnar... finns inget dåligt väder...

• philmKarin

Hej! Nu har jag blåst hela datorn ren och installerat om allt från början!!! Den började bli lite i trögaste lagret fastän jag bara installerat det allra nödvändigaste som IKEA kitchen planner, google bar och trillian Cool.

Så igår fick jag ett virus också... pojkvännen påstår att JAG har laddat ned det själv - en sån fräckhet!! Det flashade upp en massa fönster med div. reklam och datorn började pipa som en bomb som skulle explodera...

Men nu är jag tillbaka och plus medlem dessutom så här ska missbrukas smileysFlört!

Bettiz: Har Freja skena? det syns ju inte på bilderna... Vi fick UL-röntga Tyra också men hon slapp skenan.

Fjädersten: Aha Coop! värst vad alla hänger där... tror aldrig jag varit inne där trots att jag finkammat arninge i övrigt. (har t.o.m vart inne på Zoo-affären när jag letade efter babyland)

• philmKarin
    Jagosa o FruB: jag kan inte hålla mig... vad är det för spännande ni sysslar med vid Täby Galopp? Fundersam
    Mamma till Tyra - 2006.08.22
Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2