Inlägg från: philmKarin |Visa alla inlägg
  • philmKarin

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Ni som skaffat pass till era busungar - tog det lång tid? Funderar på att impulsresa till mamma i spanien då H åker till Kina . Man får dock bara ha med sig 15kg ?? Räknas bebisen också som en hel person = 15kg till eller? Nån som vet?

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • philmKarin

OK! Går och skaffar pass till lillgumman idag (Ska man ha foto då också?)

• philmKarin

Va bra! Tar på tösen finkläderna och springer till polisen då!

Smurfan: jag finurlar på att åka och hälsa på min mamma i spanien (H ska ändå till Kina och jag får inte följa med )

• philmKarin

Jorå.. nu har jag bokat resan!
    Mamma bor i Torrevieja på spanska fastlandet nere vid kusten en bit upp på högra sidan... typ . Dessvärre har de haft regn där nu en vecka eller två... Hoppas att solen sticker fram då jag kommer iaf!

Trixie & Båtis: Vad är det jag ska tänka på - är det nåt ni känner att ni glömde?

Lustigt att ni redan avhandlar mat-frågan, tänkte precis fråga jag mä

• philmKarin
    Adahlin: Ska dem till just Torrevieja? (svensktätt ). Jag åker 3 mars - vore ju jättekul med sällskap... men de åker kanske veckan innan då?

Fru B: Plastar man in vagnen på flygplatsen... eller? Solskydd... hade ni krämer eller filtar eller solkläder? (har för mig att solkräm är NO NO på bebisar - kanske drömt det bara ?!?)

Trixi: Gungstol? babysitter av ngt slag antar jag?
  • philmKarin

Igår var vi i en kompis "studio" och fotade lite... Tyra var hungrig och trött mot slutet, men hon är ju alltid så söt...

• philmKarin

Tack tack...*bugar och bockar fast jag egentligen inte kan ta äran för något annat än att jag har fött fram henne* (Fler bilder finns i galleriet...)

Hej och välkommen Jozzan! Vet du vad det blir för nåt?

Nu sitter jag och planerar och möblerar mitt "nya" hus som jag hittat . Kvarstår bara den lilla detaljen att köpa huset också...

• philmKarin
    Lundelus: Åh vad fina bilder... ni fick till några leenden också! Det var så svårt att tajma med resa och amning och fotosession och ombyten och.... Ja Tyra tyckte inte det var allt för roligt kan man säga . Aha påse för 20:- det låter perfekt (Alternativet hade varit att köpa min dyr-vagns transportbag som kostar 1000 spänn - gulp det får man många blöjpaket för...

Idag åt Tyra totalt:
    1,5 dl Nestlé banangröt +
    1/3 burk päronpuré +
    (okänd mängd bröstmjölk)
  • philmKarin
    adahlin: Aha El limonar... Mina päron har bosatt sig mitt inne i torreviejas stadskärna (lgh). Vore jättekul om ni skulle åka samtidigt ju (hoppas hoppas) .
  • philmKarin

Smurfan kommer ju snart ha en "etta" att hyra ut

• philmKarin

Nästa måndag följer Tyra med och leker på öppna förskolan!! (Vi var både fortfarande förkylda imorse). Ska försöka komma på SATSbaby på torsdag iaf.

Åh jag hade velat sett Göta kanal 2 men en badrumsrenoverare kommer och lämnar en offert på onsdag.

Nån som vet vad som händer med dagiskön när man flyttar förresten? Börjar man om då? Och vad kostar barnomsorg... beror det på dagiset.

• philmKarin
    Smurfan: Hoppas det där med mten bara är tillfälligt. Du har väl inte haft dåligt med mjölk... är det för att ni trappat ned på amningen nu menar du?

Tyra har istället ätit jätteduktigt idag
    (Förutom amningen:)
    Först morgongröt (Semper banan) på 0,75 dl vatten + 1/3 stor burk Aprikospuré till efterrätt
    Sen 1/4 liten burk Potatis och majspuré till lunch
    Till sist gröt på 1 dl vatten (Semper ris med päron och mango tror jag) + 1/3 stor burk Paradisdessért.

Ni som flygit med era små... har ni matat dem på flyget eller bara ammat?
  • philmKarin
    Glennglenn: Tänkte köpa den där boken förut.. kanske tur att jag inte gjorde det, hade kanske blivit lite placeboeffekten. Väntar man sig att det ska komma nåt jobbigt så kanske det är lättare att det gör det ?!? .
    Hursomhelst så hade Tyra en period för kanske 2-3 v sedan... ungefär samtidigt som hon började ta i fötterna när hon låg på rygg.. då hon kunde vakna flera gånger per natt och ligga och leka med fötterna istället för att somna om. Nu har hon de senaste 2 nätterna sovit 9 resp. 8 timmar i sträck, vet inte om det är för att hon é förkyld kanske?
    Tänkte för typ 3 dar sedan att hon hade blivit som en klocka - somnade 21:00 vaknar nästan exakt 2:30 för att äta och somnar sedan direkt vaknar sedan kl 8:00. Naturligtvis så ändrar hon på sig precis när man har lärt/vant sig .
    Jag blev lite rädd första naten när jag drömde mardröm om att jag var gravid och magen växte men sedan plötsligt började den krympa igen och... ja det var en superhemsk dröm och när jag vaknade var klockan 7:00!!! HJÄLP Tyra har inte vaknat - men så några sekunder sedan så kommer det en liten suck från vaggan... Räcka ut tungan. Man ska tydligen vara så här super löjligt orolig livet ut nu.
  • philmKarin

Åh häftiga tavlor och grejer... vilken typ köpte du?

Har också sett en cool sak de hade i täbycentrum... de tar kort med en 3d-kamera.

www.3dkristall.se

väldigt effektfullt...

Badrumskillen ringde och sa att han kommer i eftermiddag istället... Hade jag vetat det hade jag ju kunnat följa med på BION Skrikandes

• philmKarin
    FruB: Vadå? Har du varit med i Jeopardy, Vem vill bli miljo... eller Deal or no deal... eller vad??? Jag blev ju jättenyfiken nu...
  • philmKarin
    Fjädersten: Ja man skulle filma dem när man inte är med... Jag lämnade Tyra bara för att springa och hämta nåt i köket och när jag kom tillbaka så hade hon vänt sig till mage ?!? det har hon inte gjort på säkert en månad.
  • philmKarin

En till som vill promenera *räcker upp handen*

Den här gången tar jag nog på mig långisar, mössa och vantar

• philmKarin

Jag kommer!!!

• philmKarin

...gud va det snöar...känner mig lite mindre sugen på att GÅ till finino....

• philmKarin

Går väl och kollar läget iaf...

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2