• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • jagosa43

julmarknaden var bra tyckte vi

chris tog två lotter på den ena vann hon första pris en stor nalle gissa om hon var glad he he
    på den andra lotten vann hon biljetter till skansens karuseller och en hund nalle...

Ville vann choklad till mig..... själv tog jag hur många lotter som helst och vann inte på en enda! typiskt!!!!!

men summa sumarum så var det en trevlig familjär dag

Chris-99 Cornelius-06
  • jagosa43

ngn som läst rekomendationenrna i sista vi föräldrar ang kudde sova rygg/mage!!!!

läste igenom lite snabbt i tråden såg att det diskuterats...

iaf ingen kudde rekomenderas...

tog det som en själklarhet att ta bort kudden, från det att lilla C började vända på sig i sängen... men det är jag och min åsikt och det som passar oss bäst!

Chris-99 Cornelius-06
  • Anna Lw

Emma hade vänt sej i morse till mage...  annars brukar hon alltid sova på rygg. får väl se hur det blir ikväll med kudden....

--*?♥ Emma 24 juni 2006 ♥?*--
  • Lundelus

Måste bara få skryta lite
    Simon har idag lärt sig att vända från rygg till mage, och han har hittat att han har 2 fötter man kan leka med.

Tänk att man blir så glad över såna för oss självklara grejer, men det är ju så fantastiskt när dom lär sig nåt nytt

• Smurfan 81

Kevin ser sina fötter, han sitter och inspekterar dem i soffan men han har inte fattat att han kan ta på dem än! Bra jobbat där Simon!

• glennglenn

grattis till er som vänt på sig!

Elsa kan nu ta ett föremål och föra det mot munnen och smaka. Hon kan också kontrollerat klia sig i ögan med knytnäven när hon är trött. :) Visst är det häftigt att se utvecklingen!?

Jag som tjatat så om nyårsfesten....nu har det visat sig att det kommer att vara fem andra bebisar på den festen så varför ska vi då lämna Elsa hos svärisarna. Det blir helt enkelt en sån fest! Jaha, vi börjar bli till åren. ;)

• EmiliaG
    glennglenn - Kan bli trevligt så också, då finns det ju en hel del andra föräldrar där i alla fall och småttingar! *vuxenpoäng insamlade*

Vi är också bjudna på nyårsfest fick vi idag reda på och det skulle visst vara flera barn medbjudna... Mikael skulle dock vara yngst och äldsta är runt 5 år. Men själv känner jag mer för att gå på nyårsfest utan Mikael om det är fin tvårätters middag eller så firar vi en lugnare nyår utan den festen. Tycker i allamänhet inte att barn hör ihop med fester där vuxna dricker... de som bjuder brukar alltid fixa drinkar m.m. och det går nog åt en hel del alkohol. Vi får se...
  • philmKarin

Vi hade med oss Tyra på middag med poker för nån månad sedan och pokerkvällar brukar ju kunna bli ganska blöta... men det var ingen som drack mer än en öl på hela kvällen. Det är nog omedvetet att man liksom inte dricker när det finns barn med .

(tror att festen tog en blötare vändning efter att vi åkte hem...)

Jag drabbades av 3:e magsjukan/kroppstömningen nu i helgen - orkar inte mer nu!!! Ringde till vårdguiden och de sa att tarmfloran kanske var skadad efter första sjukan och att jag skulle äta snäll/kokt mat... Varken Tyra eller Henrik har smittas som tur är. Får väl vara lite försiktigare med maten denna vecka - har ju spenderat 3 helger på toan nu

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • Oktober2006

philmKarin: Jag lider verkligen med dig, fy vad jobbig! Hur funkar det förresten, det måste ju vara lite svårt att ta hand om Tyra när du är magsjuk... Eller har du lyckats pricka in helgerna så att Henrik varit hemma? Är man magsjuk måste man väl annars få sjukskriva sig så att make/sambo kan vara hemma, eller?
    I morgon ska väl förresten regeringen besluta om föräldrapenningen, håller tummarna för att de inte sänker taket igen! Men det är väl stor risk för det

• Oktober2006

Insåg precis att sänkningen av prisbasbeloppet inte påverkar föräldrapenningen Det är bara omräkningsfaktorn som även påverkar föräldrapenningen, men det blir ju rätt marginellt.

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2