• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • glennglenn

Ja, Hilma är poppis här hemma. Så snäll hund verkligen!! Men hon uppskattar väl mer att vara här när Ramses är hemma antar jag.

Ha så trevligt på Ikea. Alva kommer väl att göra det enda rätta och sova sig igenom galenskaperna.

• philmKarin
    Trollet Tott: Välkommen!

Vargkvinnan: Snart hänger väl hela våran mammagrupp här i tråden Välkommen!

Oktober2006: Olivia är helt underbart söt när hon badar med pappa, Av det lilla jag ser av pappa på bilderna så tycker jag mig se en klar likhet! Hoppas vi får se henne vaken nu på fredag (eller kanske redan torsdag på SATS?).

Dopklänningen jag håller på och virkar är klar enligt mönstret så allt jag virkar från och med nu är "bonus" - tänkte göra den lite längre än på mönstret. Lägger in den i bildgalleriet när den är klar!
    Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • FruBåtsman

Hej!
    Idag har jag och Alice bakat kakor och lussekatter, jo, Alice skulle verkligen vara med och "hjälpa" till, tyckte att det var himla intressant med bulldeg...

En fråga till alla er som har bebisar som börjat med smakportioner, har de blivit lite konstiga i magen av det? Alice har börjat få potatispuré och idag även potatis och palsternackspuré, bara några teskedar, men hon pruttar väldigt mycket och verkar ha lite ont i magen... Är det vanligt?

• Smurfan 81

Fru Båtsman
    Kevin har verkat lite ledsen när han ska prutta, som att det gör ont i magen. Men han har bajsat utan problem och det har sett jättefint ut! Jag tror bara man sätter lite fart på magen, den är ju inte van vid fastare föda.

• Oktober2006

philmKarin: Jodå, vi planerar att pallra oss iväg till SATS på torsdag, så då kanske vi ses då?! Paul sade precis att han nog tänkte ta ledigt på torsdag, så då åker vi nog dit hela familjen. Vi får väl se om Olivia har lust att vara vaken då...

• Lundelus

Vad kul med flera nya i tråden VÄLKOMNA

Fru Båtsman: Simon har blivit väldigt hård i magen, men ingenting annat, så det är nog väldigt olika hur dom reagerar.

Vad kul att flera bebisar har börjat vända sig, måste ju vara kul för dom att lära sig nåt nytt, men destå mera passning för alla runt omkring.

Simon kan inte vända sig än, men det kommer nog.

Idag är han med sin mormor på jobbet, utklädd till en liten pepparkaka. HAN ÄR SÅ SÖT.

Hoppas alla har haft en trevlig Luciamorgon!!!

• adahlin

Glennglenn: Vi lämnade Rasmus att sova över hos mormor och morfar "på riktigt" första gången när han var 3 månader och vi skulle på bröllop. Men dessförinnan hade han redan sovit där några gånger, när vi hade varit där på middag och Rasmus hade somnat, elakt att väcka honom kändes det som. Tror faktiskt att det är lättare för dem ju mindre de är, eftersom det då för dem är viktigast att någon ger dem mat och kärlek, och våra föräldrar har ju trots allt all erfarenhet som behövs. Vi överlevde ju! Nu har ju inte Rasmus ammat, så det förenklar ju förstås den biten.

Förresten, jag måste bara berätta, igår STÄLLDE han sig upp i sängen!!! Lite läskigt, men kul! Det känns som man har att göra nu, han kryper omkring överallt, och ALLT ska undersökas...

FruBåtsman: Rasmus har ätit "vanlig" mat i hela portioner i några veckor nu och han är fortfarande stenhård med jämna mellanrum. Men vi har blivit ICAs bästa kund på katrinplommonpuré och det verkar funka.

• Athena79

Hej på er!

Välkomna alla nya :)

Jag har lite svårt att hänga med i erat tempo nu mera, jag sitter inte alls vid datorn lite mycket som jag gjorde innan Albin kom till världen :)
    Vi har börjat gå upp tidigare på morgonen nu, så planen är att han ska ha två sovperioder på dagen och sen sova hela natten, sen småslumrar han ju lite då och då, men det är ju en annan sak :) Han sover hela nätterna nu, som en prins, vill bara ha nappen nån gång under natten. Känner mig lyckligt lottad och hoppas att det håller i sig nu bara :)

Smurfan: Va häfitgt att han börjat vända på sig. Tur att han vände på sig många gånger då eftersom du missade det första :)

Angående barnvakt så har jag beslutsångest, min sambo vill så gärna se Göta Kanal 2 som har premiär på juldagen, och jag vet inte om jag ska lämna Albin hos mormor för att gå på bio eller om jag ska låta Micke gå själv. Jag har så svårt att bestämma mig. Albin träffar ju mormor ofta, så själva grejen att lälmna honom till mamma är väl inte så farligt, men kommer jag att kunna koncentrera mig på filmen?? :)

Oj vad långt det blev :)

ALBIN 5510g 59 cm 2 månader och 2 veckor
  • glennglenn

Yepeeeeeeee! Det är som julafton här varje dag när byxorna i garderoben par efter par börjar passa igen!!!

Nu ska jag och Elsa åka på tvåmånaderskontroll.

• Trixietrina

Kul med fler nya! Nu är vi ett stort gäng i trådenSkrattande

Athena: Vad lyxigt att ha en bebis som sover hela nätterna. Jag är numera överlycklig att Mikaela vaknar var tredje timme istället för varje timme. Det går framåt i alla fall, till nästa år kanske hon kommer dit att hon sover hela nätter. 

Skulle även vilja låta mormor vara barnvakt till lillan men i dagsläget funkar det inte ens med att min sambo är hemma med henne en hel dag eller kväll eftersom hon bara vill ha bröstmjölk. Började med smakportioner nu förra veckan så jag hoppas att hon snart ska kunna bli mätt på det istället. Dröjer nog iaf minst några månader till. Har även provat ersättning i alla dess former och att pumpa ut men hon vill inte ta flaskan alls.

Idag lussade vi för min sambo och Mikaela var tärna. Hon var så söt och började genast försöka äta ljuslyktan. Har bilder på det och andra nya bilder i mitt galleri, gå gärna in och titta.

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2