• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • EmiliaG
    Athena - Tror det är en vanesak att låta de små ha barnvakt. Alla mammor har nog tankarna på lite olika håll vid de första gångerna och troligen ofta framöver med barnvakt också... Men för maken är det ju underbart mycket trevligare att gå på bio med dig på juldagen än att gå själv... du kan ju inte göra mer än att pröva att låta Albin ha barnvakt och se hur du själv reagerar. Ett biobesök är ju inte så lång tid egentligen... annars får ni börja med att lämna Albin hos sin mormor medan ni julshoppar en liten stund eller äter middag ute eller så.  Bara man vet att bebisen har det bra och har kunniga personer den känner runt sig så har jag kunnat släppa Mikael ur tanken några sekunder eller två då vi varit ute och ätit maken och jag och så... man måste ju vårda förhållandet också!!

Trixietrina - Kan hon inte skedmatas eller matas med t.ex. medicinkopp eller medicinspruta då om hon ej vill ta nappflaska? Hört de som använder dessa tekniker när nappflaska ej fungerat (antar att ni testat en mängd olika nappformer och flaskor) Dricka ur flaska är ju en helt annan teknik än bröstet, och Mikael måste ha mycket mer av nappen i munnen än vad som ser realistiskt ut för att bli nöjd och dricka bra.
  • annso84
    Trixietrina: Miranda har också vägrat nappflaska med ersättning. så jag har fått vara hemma med henne och ammat i 6 månader.

Kommer inte ihåg hur gammal din dotter var!? men ett tips:
    Men sen när jag började ge henne välling så gick det hur bra som helst Skrattande äntligen fri!!!
    Jag började redan vid 5 1/2 månad att blanda välling och ersättning så att man i alla fall kunde lämna henne en liten stund med pappa.
    Gjorde jag 100 ml så blandade jag 1 msk välling och 1 msk ersättning (sempers mild välling från 6 mån)
    Gjorde jag 200 ml så blandade jag 3 msk välling och 1 msk ersättning.
    Fick tipset av en vännina och det funkade på en gång.

lycka till alla som vill lämna till barnvakter i jul och nyår!
    det kommer att gå jättebra! Skrattande
  • Vargkvinnan

Ja, det är inte lätt att veta hur man ska börja med nappflaskor, erättning, smakprover och allt det där...jag vill gärna att Adam ska börja äta mat på dagarna och fortsätta amma morgon och kväll tills han är 6 mån i allafall. Vi har provat ge honom smakprov ett par ggr nu och han verkade tycka det var gott, men svalde inte utan det åkte ut igen! Men det är ju bara att ha tålamod har jag förstått.
    Han har börjat vända sig nu och jag har en fråga: Ska man ta bort kudden då? Har läst det någonstans, hur gör ni?

• Smurfan 81

Kevin fick majsgröt igår, det var en hit! Nästan inget åkte ut och han slukade 2 msk som ingenting! Blir garanterat en portion idag också!

• EmiliaG
    Vargkvinna - Om han vänder sig nattetid så ska man ta bort kudden ja... än har Mikael kvar kudden då han bara vänder sig dagtid. Han verkar älska att ligga utslagen på rygg och sova som det är just nu.
    Vi har ej börjat med smakisar ännu... kommer vänta tills Mikael i alla fall är ca 5,5 mån, mest för att vi ska resa iväg i januari och jag vill helamma då för att slippa smittorisk m.m. med utländska maten m.m. Men håll smakisarna till lunchmålet varje dag så borde han kunna fortsätta med amningen ändå - om han inte plötsligt får för sig att smakisarna är bättre än mjölken.
  • Trixietrina
    Annso: Tack för tipset! Får prova det och hoppas att det funkar. Mikaela är snart 5 månader.

Emilia: Jag har inte provat att skedmata men det är ett bra tips. Annars har jag provat det mesta som t ex olika nappflaskor, sugnappar och mjölksorter.
  • glennglenn

Tack för all uppmuntran angående nyår! Intressant att höra hur ni alla ser på saken även från er som inte vill lämna bort bebisen.

Idag har vi varit på tvåmånaderskontrollen och det var inte mycket snack om det där med stabiliteten i huvudet. Läkaren lade henne visserligen på magen och kollade, men hon kommenterade inte. Hon frågade i och för sig om hon brukade ligga på mage och sa att man kunde göra det någon gång ibland för att träna men att man absolut inte behövde göra det.

Elsa har växt 6 cm på tre veckor och ökat nästan ett kg i vikt. Hon väger 6,1 kg nu.

• Ezzie

EmiliaG:
    Varför ska man ta bort kuddenom dom vänder sig nattetid?

• glennglenn

Elsa har ingen kudde. Jag tog bort den då jag tyckte att hon inte såg ut att ligga skönt på den

• glennglenn

Jag har fått klagomål i min gästbok för att jag inte har något galleri. Men jag har lagt upp tre bilder!? Däremot så hittar jag inget val för att lägga upp ett galleri. Någon som vet hur jag ska göra?

Jag får alltså inte ikonen för galleri längst upp.

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2